Donderdag 27 oktober 2022 – Tecklenburg: Wandeling naar Lengerich.

27 oktober 2022 - Tecklenburg, Duitsland

Ik word rond half negen wakker. Om 8:00 uur gaat de parkeertijd voor deze dag in en moet ik een parkeerkaartje kopen. Of ik kan het parkeergeld betalen met ‘Easypark’. Ik kies voor het laatste. Dan hoef ik zelfs het bed niet te verlaten.
Een poosje later staan we op. Natuurlijk beginnen we weer met koffie, een verse smoothie en een nieuw reisverslag.
Tegen twaalf uur gaan wee weer wandelen. Vanaf de camperplek lopen we naar de ‘Bismarck Turm’ aan de overkant. Iets verderop beginnen we aan een steile afdaling. Bij het station van Tecklenburg komen we op de route waar we gisteren ook gelopen hebben.
Vandaag wil ik onder wat filmpjes maken. Die zal ik komende week op de reisblog publiceren. We lopen een paar kilometer door een bebost dal langs een riviertje. Bij een bankje bij een spoorwegovergang stoppen we even om onze jassen uit te doen. En dan gaat het omhoog de bergrug op. We wandelen hier weer op de Hermannsweg. Het is heerlijk wandelen hier. We lopen door de bosrand en hebben en fantastisch uitzicht over het dal naast ons. De zon schijnt volop.
Een paar kilometer verderop komen we in een dal en lopen naar beneden. Hier gaan we onder de snelweg A1 door. Dan gaat het pittig omhoog op het vervolg van deze bergrug. We passeren een voormalige steengroeve met de naam ‘Canyon’. Door de mineralen in het water heeft het water een bijzondere kleur. Op een bankje in de zon houden we onze eerste stop om wat te eten en te drinken. Op de ‘Lengericher Berg’ verlaten we de Hermannsweg en lopen naar beneden naar Lengerich. We lopen door de winkelstraten. Er zijn veel mensen die hier nog met een mondkapje op lopen. We hebben we trek gekregen en gaan eten bij een Shoarma restaurant. De eigenaren zijn 25 jaar geleden uit Nepal gekomen verteld de dame achter de balie. We bestellen een Döner schotel en krijgen 2 heel ruime porties. Daarmee hebben we weer voldoende energie voor de terugweg. Voor we de stad weer verlaten brengen we nog een bezoek aan de ‘Posten Börse’. Een bezoek aan Duitsland is niet compleet zonder een bezoek aan deze winkel. Men is al compleet in Kerststemming hier.
De route terug is vrij vlak. We lopen namelijk parallel aan de spoorlijn. We lopen weer onder de A1 door en komen bij het bankje waar we vanmorgen onze jassen uitgedaan hebben. Nog een klein stukje door het vlakke dal en dan begint de klim omhoog terug naar Tecklenburg. Het nadeel van een camperplek op een berg is dat je altijd stevig moet klimmen op de laatste kilometers van je wandeling! En dan ben je al een beetje moe.
Het begint al te schemeren wanneer we de camper bereiken. We hebben ruim 18 Km gelopen vandaag.
Omdat we vanmiddag al uitgebreid hebben gegeten slaan we vandaag het avondeten over. We eten wat noten en drinken een biertje. Nog een slaapmutsje en gaan we op tijd naar bed.