Zaterdag 29 oktober 2022 – Van Tecklenburg naar Burgsteinfurt.

29 oktober 2022 - Burgsteinfurt, Duitsland

Om 8:00 loopt de wekker af. Vandaag willen we op tijd vertrekken. We drinken koffie en pakken alles in. Al voor negen uur vertrekken we uit Tecklenburg. We gaan vandaag naar Burgsteinfurt. Onderweg hangt er hier en daar wat mist boven de velden. Met de opkomende zon is dat een prachtig gezicht. Het belooft weer een prachtige dag te worden! Het landschap waar we doorheen rijden is helemaal vlak. Heel anders dan waar we de afgelopen dagen waren. Toch maar een tiental kilometers verderop. In Emsdetten bezoeken we de Aldi om wat boodschappen te doen.
Als we Burgsteinfurt naderen wordt het landschap weer wat heuvelachtiger. De camperplek in Burgsteinfurt is goed bezet. Maar wel voldoende plek. We kiezen een mooi plekje in de hoek, fijn in het zonnetje. Deze camperplek is gratis. Je kan een vrijwillige bijdrage voor het onderhoud in een brievenbus doen. Opvallend is het dat op de goedkoopste camperplekken de grootste campers staan. Campers van 300.000 Euro en meer. En dan bezuinigen op een paar Euro overnachtingskosten?
Nadat we nog een kop koffie hebben gedronken lopen we het historische stadje in. Op de terrassen zitten de eerste mensen al van een glas bier te genieten. Wij bezoeken een paar kringloopwinkels. Ik koop een boek over Gaudí een boek waarin wetenschappers de waarheid van de Bijbel proberen te bewijzen. Informatief en leerzaam.
Na nog een rondje door de stad lopen we terug naar de camper voor een uitgebreide brunch. De temperatuur is zodanig dat we de schuifdeur open kunnen laten. En dat terwijl het bijna november is. Ik geloof niet de opwarming van de aarde mij stoort.
Ook vandaag gaan we weer wandelen. Door het Bagno park. Vandaag is de route geheel vlak. Onderweg maken we filmpjes die ik komende week op de reisblog zal zetten. We lopen langs het slot van Burgsteinfurt. En tussen golfbanen door. In het park staan prachtige historische gebouwen. En kleurige beelden die we even gaan bekijken.
We lopen in een grote rechthoek door het bos. Het mooie weer op deze zaterdag nodigt heel veel mensen uit om naar buiten te gaan. En iedereen is opvallend vrolijk vandaag.
We lopen langs de Bagno See terug naar Burgsteinfurt. We slenteren door de oude straatjes en maken filmpjes. We bezoeken een katholieke kerk. Dan gaan we op een terras in de zon zitten en drinken een donker troebel landbiertje. Het leven is goed, en we moeten er vandaag van genieten zegt een uithangbord op het terras. Ja, soms zijn we gehoorzaam.
We maken nog een rondje door het stadje en lopen terug naar de camper. De camperplek staat ondertussen bijna helemaal vol.
We eten en drinken nog iets en ik maak het reisverslag van de vorige dag. Ondanks dat we de komende nacht een uurtje extra krijgen gaan we weer op tijd naar bed. We kijken weer terug op een heerlijke dag.