Dinsdag 4 januari 2022 – Van Bredevoort naar Doetinchem.

4 januari 2022 - Doetinchem, Nederland

Tegen negen uur ga ik uit bed en zet koffie. De buurman komt vertellen dat ze zo gaan vertrekken. Ze gaan naar huis toe omdat ze deze week de boosterprik moeten halen. Ik ga mijn reisverhaal maken en uploaden.
De toiletcassette is vol en die ga ik even legen in de put die daarvoor gemaakt is. Ook breng ik mijn afvalwater en mijn afval even weg. Vandaag wil ik naar de volgende plek. Net wanneer ik weg rij begint het te regenen. Een strakke planning!
Ik rij naar Doetinchem. Zie hier de route. Daar ga ik LPG tanken. Eén van de 2 tanks is leeg en dat is een mooi moment om te tanken. Dan rij ik naar de camperplek in Doetinchem. Ik wil graag de accu’s van de camper en de laptop helemaal opladen. Daarom sluit ik de camper op de stroompaal aan. Ik ben nog maar net weer in de camper een er strijkt een grote roofvogel neer op een tak net voor de camper. Welkom in Doetinchem lijkt hij te zeggen.
Op de camperplek kan ik gebruik maken van WiFi. Het regent nog een beetje en daarom kijk ik wat YouTube reportages.
Wanneer het in de loop van de middag stopt met regenen loop ik het stadje in. Veel winkels hebben een pick en go service ingericht. Doetinchem heeft weinig historische gebouwen. Net als Almelo is de stad te vroeg rijk geworden en zijn veel historische panden vervangen door ‘moderne’ winkels. Jammer. Ik loop een rondje om de stad over het tracé van de verdwenen stadswallen. Alleen wat straatnamen herinneren nog aan vroegere tijden.
Op de terugweg naar de camper koop ik een portie kapsalon. Vers gemaakt en binnen een paar minuten klaar. Leuk om te zien hoe dit Turkse team op elkaar ingespeeld is!
Terug in de camper laat ik me de kapsalon lekker smaken. De avond breng ik verder door met muziek van de lokale radio terwijl ik surf en lees.

1. Martin:
    6 januari 2022
    Mooie buizerd
  2. Mary en Harry:
    6 januari 2022
    Mmm. Geen uil dus? Het was in het centrum van Doetinchem. In een wal langs de Oude IJssel.
    Het beest was keker 70-80 van de poten tot bovenkant kop.
    Hij had geen lichte voorkant.