Maandag 31 juli 2023 - Van Üttfeld naar Pronsfeld.

31 juli 2023 - Pronsfeld, Duitsland

We staan rond negen uur op en drinken koffie. We pakken alles in en zetten alles vast. Dan rijden we met de camper naar de camperplek in Pronsfeld. De reden van deze verhuizing is dat we in Üttfeld het fietspad in beide richtingen hebben gefietst. En buiten de spoorlijnen/fietspaden is het voor ons te steil om ontspannen te fietsen. In Pronsfeld hebben we weer 2 andere fietspaden om te ontdekken.
Na aankomst maakt Mary de fruitsalades en ik het reisverslag. En we gaan verder met de koffie.
‘S-Middags fietsen we over de voormalige spoorbaan naar Prüm, de D3100. Bij de Edeka leveren we onze lege blikjes in en kopen volle. Ook kopen we een paar sandwiches voor de lunch.
Bij de DM proberen we tevergeefs alcohol te kopen. Daarvoor blijken we bij de apotheek te moeten zijn. Ik wil een tinctuur maken van Wolfspoot.
We bezoeken de grote ‘Basilika St. Salvator’. Een indrukwekkend bouwwerk. Op een bankje tegenover deze abdij eten we onze sandwiches op. We zoeken een apotheek op en kopen een flesje alcohol. Voor we weer terug fietsen rijden we een rondje door de stad en nemen een kijkje op de camperplek in de stad. Sinds mijn bezoek in 2020 heeft men deze plek een stuk mooier gemaakt!
Op de terugweg nemen we nog een kijkje in een sculpturen tuin. Ook plukken we nog verse Wolfspoot.
Vandaag hebben we maar 18 Km gefietst. Toch trakteren we ons na afloop op een flesje Achels bruin.
Na ons avondeten komt een aardige dame met haar dochter het stageld innen. Hier kost het 7 Euro per nacht.
‘s-Avonds plannen we onze volgende reis naar Spanje. We denken daar rond 28 december naar toe te gaan. Dan heeft Mary tijd om te werken en om haar rijbewijs te halen.