Woensdag 2 augustus 2023 - Van Pronsfeld naar Straelen.

2 augustus 2023 - Straelen, Duitsland

Wanneer we wakker worden regent het. We drinken koffie en pakken onze spulletjes. Vandaag willen we een eindje richting Aadorp rijden. In de camperapp heb ik een leuke camperplek gevonden in het dorpje Straelen. Net over de Duits/Nederlandse grens bij Arcen.
Het is een paar uur rijden, hoofdzakelijk in de regen. Pas een tiental kilometers voor aankomst kunnen de ruitenwissers uit.
Het is inderdaad een prima camperplek. Er staan al een vijftal campers wanneer wij arriveren. Betalen, 7 Euro, kan bij de kassa van het naastgelegen zwembad. Maar helaas is die wegens vakantie gesloten. Wie sluit nu een zwembad in de schoolvakantie van kinderen? Gelukkig kunnen we ook betalen in een brievenbus.
Nadat we een fruitsalade en koffie hebben genuttigd en ik heb reisverslag heb gemaakt lopen we het stadje in. Bij een speelse fontein maken we wat foto’s. Wanneer het weer begint te regenen vluchten we een Euroshop in. Je denkt dat je niets nodig hebt maar komt altijd met wat dingetjes naar buiten.
Wanneer we het gezellige plein oplopen zien we het ineens. We waren hier ook al een keer tijdens een fietstocht. We herkennen de fleurige beelden op het plein. We maken er wat foto’s van.
We halen wat boodschappen bij Rewe. Met onze volle rugzakken lopen we terug naar de camper. Onderweg begint het weer te regenen. Gelukkig hebben we een paraplu meegenomen.
Wanneer we weer terug in de camper zijn wordt het weer een mix van zon en regen. Het ene moment produceert het zonnepaneel veel stroom, het volgende moment slaat de regen in bakken vol neer. Ik heb medelijden met de mensen die nu verplicht vakantie hebben.
Wij eten, drinken, lezen en luisteren naar muziek. Kortom, wij genieten van onze mini vakantie.