Vrijdag 10 juni 2022 – Van Escharen naar Hamont-Achel.

10 juni 2022 - Hamont-Achel, België

Het is acht uur geweest wanneer we uit bed komen, koffiezetten en gaan ontbijten. De camperplek ligt tegen de kerk aan. Ondanks dat de klokken ieder half en heel uur luiden hoor je dat nauwelijks in de camper. Het lijkt erop dat het geluid er als het ware ‘overheen’ gaat. Een verschijnsel wat mij bij een eerder bezoek aan deze camperplek ook al opgevallen was.
Nadat we alles weer ingepakt en vastgezet hebben rijden we naar de camperplek in Velp om te lozen. Maar ook om Mary de ‘babykooien’ te laten zien.
De volgende stop is de winkel van ‘Camera Express’ in Eindhoven om een artikel op te halen die in hun winkel in Almelo niet op voorraad was.
Tenslotte rijden we door naar onze eindbestemming voor vandaag, de camperplek in Hamont-Achel in België. Nadat we en kop koffie hebben gedronken lopen we even het dorp in om wat boodschappen te doen bij ‘Delhaize’. En we lopen en rondje door het centrum om de plek te verkennen. Er wordt een kermis opgebouwd. Terug in de camper genieten we van het brood en beleg wat we zojuist gekocht hebben.
Het is heerlijk weer om een fietstocht te gaan maken. Via een route door de bossen komen we bij de Belgisch-Nederlandse grens waar een deel van de ‘Dodendraad’ uit de eerste wereldoorlog is gereconstrueerd. Een bizar idee!
Dan komen we bij het immense klooster “Achelse Kluis”. We bezoeken de abdijwinkel waar heel veel soorten bier in hele grote hoeveelheden te koop zijn. Ook veel andere producten zoals kaas, kaarsen, boeken en andere in klooster geproduceerde artikelen zijn hier te koop. Dit is een prachtige plek om te bezoeken. Nadat we hier rondgekeken hebben en wat dingen gekocht hebben nemen we plaats op het terras voor de brouwerij. We bestellen beide een glas ‘Achels bruin’ en genieten ervan. Zelfs op deze doordeweekse middag is het terras goed gevuld. De temperatuur buiten en van het bier is uitstekend en we bestellen beide nog een tweede glas. Omdat 2 glazen wel voldoende blijken en het bijna sluitingstijd is fietsen we weer verder. We komen op de voormalige spoorlijn van Winterslag naar Eindhoven. In Achel buigen we af terug in de richting Hamont-Achel. We hebben 26 Km gefietst vandaag. We zetten onze fietsen achter de camper een lopen heet dorp in om een restaurantje te zoeken maar vinden niet geschikts. Tenslotte komen we terecht bij een eetgelegenheid in de supermarkt ‘Delhaize’. Niet echt gezellig maar wel veel keuze tegen schappelijke prijzen. We lopen terug naar de camper en genieten van muziek en de tijd die we samen hebben.

1. Martin:
    11 juni 2022
    Je ziet er goed uit vader. Geniet wederom van jullie vakantie. Wij genieten hier volop van de eerste hittegolf.
  2. Mary en Harry:
    13 juni 2022
    Dankjewel mijn zoon!
    Tja. Het lijkt lekker warm te worden bij jullie.