Zaterdag 11 juni 2022 – Hamont-Achel.

11 juni 2022 - Hamont-Achel, België

Wanneer we tegen negen uur uit bed gaan schijnt de zon al volop. We hebben uitstekend geslapen. We hebben vannacht de schuifdeur, zijramen en dakluiken opengelaten. Wel een hor gordijn ervoor om de muggen buiten te houden. Hierdoor was het heerlijk fris in de camper en dat slaapt wel heel erg fijn.
We zetten koffie en genieten van onze Turkse yoghurt meet muesli, honing een kruiden. Harry maakt het reisverslag.
We pakken onze fietstassen in en maken een lijstje met fietsknooppunten voor de route die we vandaag willen fietsen. Bij het 3e knooppunt staat de volgende op de lijst er niet op. Gelukkig staat er een bord met kaart in de berm waarop te zien is dat er een knooppunt tussengekomen is die niet op onze kaart staat. Zo kunnen we ons lijstje verder volgen. We fietsen vele kilometers langs de zuid-Willemsvaart over het jaagpad. Een heerlijke route om te fietsen. Nadat we van het kanaal afgebogen zijn houden we onze eerste pauze. Crackers met kruiden en een pakje sinaasappelsap. Heerlijk genieten in het zonnetje. Onze volgende stop is bij ‘De voorste Luysmolen’.  Hierna gaat het tussen boerderijen en weilanden verder en komen we weer in de bossen terecht. In een natuurgebied stoppen we bij een kudde wilde koeien. Leuk om te zien. Na een paar Km houden we weer een pauze waarin we genieten van een klikje radler en kruidige worstjes.
Wanneer we verder fietsen moeten we onze route aanpassen. We willen rechtdoor naar het volgende knooppunt maar dat lukt niet. Daar ligt de zuid-Willemsvaart tussen en er is geen brug. En zowel links als recht is het 5 Km naar de volgende brug. Dus passen we de route aan en rijden terug naar Hamont-Achel. Onderweg zien we een bijzonder servicepunt voor fietsen. In Hamont-Achel gaan we nog even naar de supermarkt voor we teruggaan naar de camper.
Nadat we gegeten hebben lopen we nog even het dorp in om de kermis te bezoeken. Het is er gezellig en het is leuk om kinderen met pluche dieren en suikerspinnen te zien lopen. En het geluid van gillende mensen in de diverse attracties. Mannen met verbeten gezichten proberen hun doelen te beschieten alsof ze een oorlog moeten winnen.
Terug in de camper drinken en praten we nog wat en doen alle ramen en luiken weer open om op tijd naar bed te gaan. Het was weer een heerlijke dag waar we volop van hebben genoten.