Zondag 12 Juni 2022 – Van Hamont-Achel naar Eerbeek.

12 juni 2022 - Eerbeek, Nederland

We gaan rond negen uur uit bed. We hebben weer heerlijk geslapen met de deur en de ramen en dakluiken open. En ook weer fijn samen wakker geworden. We genieten zo van het leven. Zoals altijd zetten we koffie, maak ik mijn reisverslag en nemen we de tijd om van ons ontbijt te genieten.
Na het ontbijt zetten we de fietsen op het fietsenrek en laten de motor het rek omhoog beuren. We raken in gesprek met de het echtpaar uit de camper naast ons. Zo te horen komen ze uit het zuiden. Ze bevestiging inderdaad dat ze uit Limburg komen. We wisselen tips uit. Hij wijst me op de voordelen van hulpvering voor de bladveren achter. De beste informatie zijn de ervaringen van de gebruiker zelf.
Na ons gesprek lopen we naar de rommelmarkt in de volgende straat. Een echte rommelmarkt! Mensen die hun schuur en zolder opgeruimd hebben en dit verkopen. En geen handelaren die hun spullen gewoon bij AliExpress besteld hebben. Ik koop metaalboor 11, 12 en 13 mm voor 2 euro samen. En ze zijn scherp geslepen. We lopen terug naar de camper en nemen afscheid van onze buurtjes. Via Achel en Valkenswaard rijden we naar Eindhoven. Onderweg zien we nog een paar plekjes waar we al op de fiets langsgekomen zijn. Vanuit Eindhoven nemen we de A50 richting Apeldoorn. Bij een tankstation bij Oss stoppen we om te lunchen. Vandaag willen we naar de camperplek in Eerbeek. Maar eerst gaan we de urinetank legen bij het sanistation bij de garage om de hoek. Op de camperplek bij het station zijn beide plekken vrij. Dus hebben we een mooi plekje voor de komende nacht. Nadat we onszelf getrakteerd hebben op een ‘Achelse bruine’ maken we een wandeling langs de ‘Eerbeekse beek’. Eén van de vele beken welke het Apeldoorns kanaal van water voorzien. De terrassen in het dorp zijn goed gevuld. Geen problemen met de koopkracht hier zo te zien! Op de terugweg kopen we twee porties patat bij de snackbar ‘De Smulhoek’. Net als steeds meer snackbars wordt deze ook gerund door een Vietnamees gezin. Waarschijnlijk kunnen ze voldoende winst maken omdat ze zonder extern personeel werken. Terug in de camper genieten we van onze frietjes.
Gedurende de avond genieten we weer van muziek, drank, snacks en fijne gesprekken. Het leven is fijn zo. 19 december vorig jaar was ik hier in mijn eentje op deze camperplek een nu mogen we samen in de camper genieten. We zijn er dankbaar voor.