Vrijdag 24 juni 2022 – Op de fiets naar Deventer.

24 juni 2022 - Wijhe, Nederland

Afgelopen nacht heeft het veel geregend. Wanneer we wakker worden regent het nog steeds. We hebben geen haast om uit bed te komen. Pas wanneer de regen gestopt is gaan we uit bed. We maken ons ontbijt en zetten koffie. En nemen de tijd om daarvan te genieten. Ik maak het reisverslag van de vorige dag en voeg er wat foto’s aan toe.
Ik plan een fietsroute met het Aldi ‘Fiets Atlas Nederland’. Tegen één uur pakken we onze fietstassen in en volgen het lijstje wat ik gemaakt heb. De route gaat over vlakke fietspaden langs sloten en weilanden. Een prachtig groen gebied. In Diepenveen zien we een kringloopwinkel die we natuurlijk niet voorbijfietsen. Ik koop ijzerdraad voor in de tuin. Dat scheelt me een bezoek aan de Gamma en ook nog een paar Euro. Hierna fietsen we door naar het centrum van Deventer en lopen meet onze fietsen door de drukke winkelstraten. Op het marktplein voor ‘De Waag’ strijken we neer bij de 'Donerix' en bestellen ieder een kapsalon. Wel heel lekker na een 25 Km fietsen!
Hierna lopen en fietsen we wat door de smalle winkelstraatjes en komen bij de ‘Bergkerk’ uit. In dit deel van Deventer ziet het er nog uit zoals het een paar honderd jaren geleden er ook uitzag. Prachtig zo’n oude stad!
Op een bankje aan de IJssel genieten van een blikje Radler. We vervolgen onze fietstocht door Deventer en rijden langs de IJssel de stad weer uit. Tussen Deventer en Olst bezoeken we wat overblijfselen van de 'IJssellinie'. In Olst gaan we nog even naar de Aldi om boodschappen te. De reis gaat verder naar Wijhe waar ik nog even geld pin bij de geldmaat. Tenslotte fietsen we weer terug naar ons plekje bij de jachthaven aan de IJssel. We gaan op onze campingstoelen voor de camper zitten. De hangouderen verzamelen zich weer onder de boom en de jeugd komt weer zwemmen in de IJssel. Ook rijdt de mafkees van giste ren weer met zijn fiets de kade af en de IJssel in.
Pas nadat de zon weer achter de horizon verdwenen gaan we naar binnen. Het was weer een heerlijke dag samen!