Zaterdag 25 juni 2022 – Op de fiets naar Hattem.

25 juni 2022 - Wijhe, Nederland

Ook vanmorgen nemen we de tijd om wakker te worden. Na de koffie en het ontbijt met brood en gebakken ei kijken we naar de weersvoorspelling voor vandaag. Aan het eind van de middag zal het gaan regenen. Daarom besluiten we om eerst te gaan fiets en het schrijven van het reisverslag tot vanmiddag uit te stellen. Ik maak een lijstje met routepunten. We doen onze spulletjes in de fietstassen en gaan op pad. We steken de IJssel over met de veerpont in Wijhe. Onze eerste stop is bij het kerkje in het dorpje Vorchten. In Wapenveld fietsen we over de het tracé van het voormalig ‘Baronnen lijntje’ naar Hattem. Onderweg pauzeren we een poosje bij molen ‘De Vlijt’ die vandaag aan het werk is.
In Hattem hebben we geluk. Het is vandaag de viering van de langste dag! Alles is versierd. Overal treden muzikanten en dansers op. Overal staan marktkraampjes. Er zijn veel mensen  op af gekomen en de terrassen zitten vol. We slenteren door de gezellige historische straatjes en bezoeken de molen ‘De fortuin - Hattem’ waar we uitleg krijgen over de werking van deze koren-windmolen.
Langs de IJssel fietsen we terug richting Wijhe. Onderweg nemen we een pauze waar we van het uitzicht genieten van het prachtige landschap. En dan weer via de veerpont terug naar onze camper.
Gelukkig komen de voorspelde buien niet en kunnen we tot laat in de avond buiten zitten. Ik maak het reisverslag. We maken een aardappelschotel in de ‘Omnia’ oven. Rond de tijd dat het donker wordt pakken we de stoelen in en gaan naar binnen. We hebben weer een heerlijke dag beleefd.