Dinsdag 20 april 2021 – Van Tilburg naar St. Oedenrode.

20 april 2021 - Sint-Oedenrode, Nederland

Het is rond 8:00 wanneer ik wakker word. Even later ben ik uit bed en zet ik koffie. Op mijn gemak tik in mijn verslag. Ondertussen word ik langzaam wakker. Ik zie een strakblauwe lucht. Dit beloofd weer een mooie dag te worden!
Vandaag wil ik weer verder om een volgend stukje van Noord-Brabant te ontdekken. Via de camper-App heb ik een leuke plek gezien in St. Oedenrode. De plaatsnaam ken ik van mijn vele reizen naar Eindhoven maar ik ben er nog nooit geweest.
Ik reken de afgelopen nachten af bij de receptie van hotel Ibis. De prijs is 15,48 Euro voor 2 nachten. Best veel voor de geboden plek. Maar er waren geen betere alternatieven in de buurt. Een uiterst vriendelijke jonge dame wenst mij veel plezier bij mijn verdere reis.
Een 3 kwartier later ben ik al op de camperplek in St. Oedenrode. Na nog een kop koffie en een bakje kwark met muesli loop ik even naar de VVV om vignetten voor de komende 2 nachten halen voor 5 Euro per nacht. Dat vind ik deze plek zeker waard. Ook de dame bij de VVV is heel vriendelijk. Ik krijg een paar fiets en wandelkaarten en een boekje van de omgeving. Ik help haar de vignetten invullen. Het is voor haar de eerste keer en het zijn dezelfde vignetten die ik in Veghel kreeg bij mij eerste reis. Waarschijnlijk heeft de vriendelijkheid van de mensen ook te maken met het prachtige weer vandaag. Dat merk ik vaak aan de vriendelijkheid van de mensen!
Terug bij de camper maak ik me klaar voor een verkennend fietstochtje door en om het dorp. Het weer is zo fijn dat dit in de korte broek kan!
Ik beperk mijn fietstocht tot een klein uurtje. En haal nog even boodschappen bij de Aldi. Terug bij de camper zet ik campingstoel buiten en ga fijn met alleen een korte broek aan in de zon zitten. Wat een verschil met gisteren. Toen fietste ik nog met handschoenen aan!
Zo zit ik tot de zon ondergaat buiten. Ik maak nasi en ga naar binnen. Het was weer een heerlijke dag!