Woensdag 21 april 2021 – Rond St. Oedenrode

21 april 2021 - Sint-Oedenrode, Nederland

Het is koud wanneer ik rond 8:00 uur uit bed kom. Snel gaat de kachel aan zet ik koffie. De zon staat al vol op de camper en binnen de kortste keren is het binnen alweer heerlijk warm.
Ontbijt, koffie en verslag. Daarmee zit mijn ochtendritueel er alweer op. Nog een kop koffie en ik maak me klaar voor een fietstocht. Gisteravond heb ik al een lijstje gemaakt met routepunten.
Ik doe mijn fietstenue aan en doe wat blikjes in de fietstas en ga op weg naar het eerste routepunt. De zon schijnt volop maar het is niet echt warm. Goed om in beweging te blijven.
De tocht gaat parallel en stroomafwaarts met de Dommel. Hier een prachtig meanderende rivier. Ik maak een rondje door het centrum van Liempde. Bij het vervolgen van mijn route mis ik een routepunt. Ik kom uit in Olland. De weg is volledig afgesloten en ik ga terug en vind het juiste routepunt. De omweg is wel de moeite waard door de prachtige natuur.
Even later bereik ik het spoortracé van ‘Het Duitse Lijntje’ bij het voormalig station van Liempde. Tijd voor foto’s natuurlijk.
De route brengt me naar het centrum van Boxtel. Ook een plek waar ik nog nooit eerder was. Een leuk centrum zonder echt opvallende zaken. De bekende Hema, Kruidvat, Etos en Beter Horen op een rijtje.
Het volgende dorp op mijn route is Gemonde. Wanneer ik even pauze houd op een bankje bij het kerkhof komt een gezellige wandelaar op het bankje naast mij zitten. Hij heeft een boerderijtje gekocht in de buurt en wandelt iedere dag een tiental Km. En hij houdt zeker van een praatje. Hij is nog niet weg of zijn plek wordt ingenomen door een fietser die ook wel zin heeft in een praatje. Gezellig volk hier.
Ik ga weer verder en kom in Schijndel. Hier vind ik Station Schijndel aan het ‘Duits Lijntje’. Dan is het nog een half uurtje fietsen terug naar de camper. De teller geeft 53,3 Km aan voor vandaag. Een leuk tochtje. Er komt nog een film van wanneer ik de komende dagen een goede WiFi verbinding heb.
Ik vier mijn terugkomst met een glas wijn en een Frans kaasje. Daarna maak ik Nasi met teriyaki kip en een gebakken eitje. Dat wordt smullen.