Zondag 18 April 2021 – Van Witrijt naar Tilburg.

18 april 2021 - Tilburg, Nederland

Iets voor achten wakker en een half uurtje daarna uit bed. De zon schijnt al volop op de camper. Ik zet koffie en neem een glas jus d’orange bij het ontbijt. Ja, luxe doen op zondag.
Na het maken van het verslag ga ik afwassen en douchen. Vandaag wil ik weer verder trekken. Zondag vind ik geen fijne dag om te fietsen. De vele wielrenners en mountainbikers maken dat je steeds de berm in moet. Een prima dag om verder te gaan.
Voor ik vertrek ga ik de toiletcassette legen en reinigen, het afvalwater lozen en schoon drinkwater tappen.
Het doel voor vandaag is Tilburg maar eerste rij ik nog even langs de Achelse Kluis om wat inkopen te doen.
In Tilburg is de camperplek snel gevonden. Het is de (reserve) parkeerplaats van het Ibis hotel. Net buiten de ring.
Na de lunch fiets ik de stad in. Zonder jas want dat staat de temperatuur wel toe. Het is koopzondag en het is gezellig druk in de stad. Lange rijen voor de ijswinkels. Ik maak een rondje door de stad. Geen bijzondere stad is mijn eerste indruk.
De rest van de middag ga ik lezen en mijn fietsroute van morgen uitstippelen. Ik wil naar Baarle-Nassau en de resten van het ‘Belse lijntje’ opzoeken.