Woensdag 16 juni 2021 – Van Uelsen naar Emlichheim.

16 juni 2021 - Emlichheim, Duitsland

Het is weer heerlijk wakker worden op de camperplek in Uelsen. De camper staat in de schaduw en zowel binnen als buiten is het omstreeks 15 graden. En wanneer ik rond 8:00 uur uit bed kom is de lucht strakblauw. Het belooft weer een mooie dag te worden.
Ik zet koffie en type mijn verslag. Dan maak ik de camper gereed voor vertrek. Even afwassen. Stoelen in de rijrichting en alle kastjes, koelkast en lades vergrendeld. De prullenbak even legen en controleren of de fiets goed vast zit.
Ik rij naar de loosplek om de afvalwatertank leeg te laten lopen. En de toiletcassette te legen en te reinigen. Ik heb nog tussen de 50 en 75 liter schoon water en daar heb ik nog genoeg aan. Ik zie een prachtige zwam aan een boom. Die moet even op de foto!
Ik rij naar de camperplek in Emlichheim. Ook hier was ik vaker maar ik blijf het een leuke plek vinden. Er zijn door corona regels maar 5 van de 6 plekken beschikbaar. Corona zal wel op de 6e plek moeten staan denk ik. Er staan nog geen campers dus ik heb alle keuze. Ik kies voor een plekje in de hoek waar ik lekker vrij kan zitten.
Het is uitmuntend fietsweer. Ik stippel een route uit via Ringe naar Georgsdorf. Een prachtig fietsgebied met smalle slingerende weggetjes tussen akkers en weiden. Veel mooier dan dat ik op de kaart zie! De kaart geeft mij het gevoel dat het leeg en kaal is. Ik kom bijna geen andere fietsers tegen. Dat is fijn fietsen hier. Ik laat me heerlijk door de zon verwennen.
Ik fiets een eind langs het kanaal Coevorden-Alte Piccardie. En natuurlijk moet ik een oud sluizencomplex bekijken. Rond Alte Piccardie staan nog tientallen jaknikkers te pompen. De kaart geeft aan dat hier ten noorden ook nog een gaswinningsgebied is. Hier kan je meekijken.
In Osterwald, tussen het oliemuseum en het boerenmuseum drink ik op een bankje een blikje radler.
Dan fiets ik binnendoor via Esche terug naar Emlichheim. Een fietspad helemaal parallel met de Vecht. Er staat nu ook een 2e camper op de camperplek.
Ik zet mijn tafel en stoel in de schaduw van een boom. Bij de slager haal ik voor 6,20 Euro een heerlijke warme maaltijd. Gebakken aardappels, diverse groentes en reepjes vlees. Een portie waar ik eigenlijk wel 2 keer van zou kunnen eten. Maar het fietsen heeft me wel hongerig gemaakt.
Ik zit de hele avond buiten te lezen. Wat een heerlijk vakantiegevoel zo!