Zaterdag 15 mei 2021 – Van Schijndel naar Oirschot

15 mei 2021 - Oirschot, Nederland

Vanmorgen ben ik pas rond 8:30 wakker. Ja, ik heb uitgeslapen! Ik ga uit bed, zet koffie en schakel mijn Maccie in. Het is bewolkt en 15 graden buiten. Vannacht stonden we hier met 6 campers. Maar de eerste is alweer vertrokken. Er zijn 3 plekken en een lege parkeerplaats nu de sporthal gesloten is. Dus 6 campers is geen probleem als onze slimme Boa het niet ziet ;-)
Na een paar koppen koffie en het typen van het reisverslag loop ik even naar de Aldi. Ik heb gezien dat vandaag graszaad voor droge grond in de aanbieding is en dat kan ik wel gebruiken in mijn tuin. En ik neem ook maar even spareribs en zoute haring mee. Het is al gezellig druk in het dorp. Er is een markt rond de glazen boerderij.
Vandaag ga ik weer verder. Na 3 dagen heb ik voldoende gezien van Schijndel en omgeving. Ik ga naar Oirschot. Een plek waar ik al eerder was. Deze plek ligt op fietsafstand van Oisterwijk waar ik gisteren van hoorde dat het daar heel mooi zou zijn.
Eerst rij ik nog even naar ‘De Wit’ om wat verschillende soorten snoer en kabels te lopen. Altijd handig om in huis te hebben om te knutselen. Hier hebben ze goede prijzen en zo spaar ik verzendkosten uit.
Het is nog geen half uur rijden naar Oirschot. Ik volg de bordjes ‘Camperplek Oirschot’ en die laten me wel een heel raar rondje rijden. Zie de video. De camperplek heeft 40 plaatsen en ik verwacht dat er ruimte genoeg is. Dat is echter niet zo! Ik zie dat er nog geen 10 meer vrij zijn en daar zijn er ook nog een aantal van gereserveerd. Dit had ik niet verwacht op dit tijdstip en met de toch wat mindere weersverwachting.
Ik loop naar de beheerder en reken 13,50 Euro af. Eerst 1 nacht en morgen maar zien hoe het weer is. Deze plek is zeker zijn prijs waard. Er zijn ruime plekken, goede loos en vulmogelijkheden en heerlijke douches. En niet te vergeten, gratis snelle Wifi.
Ik begin met het legen van de toiletcassette. Ik maak er een fijne lees dag van. En ga uitgebreid douchen. Er valt af en toe een buitje. Vanuit de camper zie ik bootjes voorbijvaren en fietsers en wandelaars langs het kanaal gaan. Wel een mooi plekje zo aan het water.