Dinsdag 16 augustus 2022 – Rustdag in Rhede.

16 augustus 2022 - Rhede, Duitsland

Het is al lekker warm wanneer we iets na acht uur wakker worden. Mary heeft last van haar maag en darmen en blijft in bed liggen. Ik zet koffie en maak het reisverslag van de vorige dag.
Ik draai de luifel uit en hang de zonnedoek ervoor die we onlangs bij Obelink hebben gekocht. Een heerlijke om tee zitten zo. Het grootste gedeelte van het zonlicht wordt tegengehouden en de wind kan eer wel doorheen. Je kan heel goed van binnen naar buiten kijken maar andersom niet. Het geeft ook nog een stuk privacy zodat we ook luchtig gekleed buiten kunnen zitten.
Tot na de middag komt Mary nauwelijks verder dan het bed en het toilet. In de loop van de middag komt haar energie gelukkig snel terug. Nadat de kruidenthee goed binnengebleven is komt ook haar eetlust terug.
Zodra de temperatuur aan het begin van de avond wat is gezakt zorg ik voor het avondeten. Nasi, gebakken ei, satésaus, atjar en ketjap.
Ook vanavond is er weer een voetbaltoernooi op het naastgelegen sportpark. Een gebeurtenis waar het hele dorp op af komt. Een groot deel van de bezoekers blijft ook nadat de voetballers al lang uit gevoetbald zijn. De bier en braadworstentent doen goede zaken.
Om de dag af te halen we er nog een curryworst. Ik ben blij dat Mary ook weer een gezonde eetlust heeft.
Het was vandaag een soort bezinningsdag. Ervaren hoe belangrijk een gezond lichaam is en daar ook van genieten.