Maandag 15 augustus 2022 – Van Aadorp via Vriezenveen naar Rhede(Ems).

15 augustus 2022 - Rhede, Duitsland

Mooi weer en samen vrij. Genoeg argumenten om weer een paar dagen met de camper weg te gaan.
Ik pak ’s-morgens de camper in. Mary zal tegen 11:00 uur komen. Maar de NS werkt niet mee. Door ‘logistieke problemen’ is ze pas om 12:24 uur op het station. Omdat het dan nog ruim een half uur duurt voordat er een bus naar Aadorp rijdt haal ik haar op van het station. We rijden nog even naar Aadorp om de laatste voorbereidingen te treffen en vertrekken dan. Eerst naar Vriezenveen. Een camperreis zonder frikandellen(speciaal) kan natuurlijk niet!
Dan stelt Mary de routeplanner in op ‘Rhede’ en rijden we daarnaartoe. Via de ‘witte paal’, langs Hardenberg, Emmen richting Meppen. Dan via de ‘31’ richting noorden. Na 40 Km bereiken we de afslag Rhede. De camperplek in Rhede is snel gevonden. Een ruime parkeerplaats bij het sportpark. Er staat nog 1 camper meer.
We draaien de luifel uit en zetten onze stoelen buiten. Fijn om samen weer op reis te zijn!
Tegen het eind van de middag wordt het gezellig druk op de parkeerplaats. Er blijkt een voetbaltoernooi te zijn. Tientallen jonge voetballertjes komen er samen met hun ouders naar toe. Via de omroeper worden we van de voortgang op de hoogte gehouden.
Nadat we frikandel speciaal hebben gegeten maken we nog een wandeling door het dorp. We lopen terug langs de Ems een bezoeken nog even het voetbaltoernooi. Het is een compleet dorpsfeest met een kraam waar je patat en worst kan kopen en ook een bierwagen ontbreekt niet.
Aan het eind van de avond zien we iedereen weer vertrekken en wordt het stil op de parkeerplaats en gaan we slapen.