Donderdag 22 september 2022 – Van Saintes-Maries-de-la-Mer naar Domblans.

22 september 2022 - Domblans, Frankrijk

We staan rond acht uur op en maken koffie. Na één kop pakken we de camper in en rijden naar de loosplek. We maken de afvoertank en de urinetank leeg en vullen de drinkwatertank. Dan zijn we klaar voor vertrek. Het eerste deel van de reis willen we over de tolweg. Maar in Arles gaan we nog direct de tolweg op omdat we nog eerst even voordelig willen tanken. Zodra we dit gedaan hebben gaan we de tolweg op. Regelmatig houden we een koffie en snack pauze.
Na heel veel kilometers verlaten we bij Lyon de tolweg weer. Vanaf dit punt is er voor ons relatief weinig tijdvoordeel om de hoge tolkosten te rechtvaardigen en gaan we over de N wegen.
Bij een Aldi doen we boodschappen en eten het brood wat we zojuist gekocht hebben. Dan gaat het weer verder in noordelijke richting.
In Domblans vinden we een geschikte camperplek. Gratis en dicht bij de grote weg en daardoor gewild. Er is ruim plek.
We nemen de tijd voor een hapje en een drankje. We eten een kleine maaltijd een gaan op tijd op bed. Een dag zonder grote gebeurtenissen maar we hebben voldoende kilometers gemaakt.