Vrijdag 23 september 2022 – Van Domblas naar Nettersheim.

23 september 2022 - Nettersheim, Duitsland

We gaan rond acht uur uit bed een drinken een kop koffie. Het is 13 graden binnen en buiten schijnt de zon volop. We legen de urinetank en gaan weer op pad. In Domblas halen we een stokbroodje in de winkel. Een paar Km verderop komen we weer op de D1083. We rijden langs Poligny, Besançon, Vesoul en Epinal richting Nancy. Het is zonnig weer en we kunnen vlot doorrijden. Onderweg houden we een paar keer een pauze om wat te eten en een kop koffie te drinken.
Iets ten noorden van Metz gaan wee van de snelweg af om even te tanken. Er zijn veel grote supermarkten maar helaas is het enige tankstation wat we vinden gesloten.
Iets ten zuiden van Thionville hebben we wat meer geluk. Direct na de uitrit is een grote supermarkt met een eigen tankstation. Dat zijn de voordeligste plekken om te tanken in Frankrijk. Op dit moment is Frankrijk zelfs goedkoper dan Luxemburg!
Even later rijden we Luxemburg binnen. Een uurtje later verlaten we het land weer bij Wasserbillig en rijden Duitsland binnen. Iets ten noorden moeten we de snelweg verlaten en rijden we mis bij een omleiding. Na een paar dorpjes stopt de weg bij een parkeerplaats in het bos! Het is wel een hele mooie omgeving hier. We komen door Kyllburg en even later komen we op de snelweg 60 naar Prüm. We verlaten de snelweg en rijden naar de camperplek in Stadtkyll. Dat is een mixparking waar geen campers staan en te weinig ruimte voor ons is. We rijden door naar de camperplek in Nettersheim. Een mooie en gewilde plek met nog voldoende ruimte voor ons.
We trakteren onszelf op een Achels bruin en Mary maakt bami voor ons. We drinken nog een biertje en gaan dan naar bed.