Donderdag 1 september 2022 – Van Aadorp via Apeldoorn naar Nettetal.

1 september 2022 - Nettetal, Duitsland

De groencontainer is afgelopen dinsdag weer geleegd, ik heb een paar massages mogen geven en vanaf vandaag is Mary een paar dagen vrij. Het is prachtig weer dus trekken we er weer met de camper op uit. Ik heb bedacht om naar Nettetal te gaan. Ik heb hier de laatste nacht van mijn reis naar Spanje vorig jaar overnacht. Het leek mij toen een mooie omgeving om verder te verkennen.
Ik ga ’s-morgens al op tijd naar de Lidl in Vriezenveen om de boodschappen te doen die vanaf vandaag verkrijgbaar zijn. Omdat ik niet alles in de camper mee wil nemen rij ik eerst terug naar huis om een deel in de diepvries te doen. Direct daarna vertrek Ik van huis. Iets na tien uur in de morgen pik ik Mary op aan de achterzijde van het station in Apeldoorn.
Dan rijden we samen via de A50 en A73 naar het zuiden. Iets ten zuiden van Kuyk stoppen we om koffie te zetten en te drinken. Daarna rijden we door naar Nettetal. Er zijn daar 2 verschillende camperplekken. We kiezen niet voor de camperplek waar ik vorig jaar was maar voor de camperplek bij ‘Strandhotel Poelvennsee’. Er staan al een paar campers en er is nog plek genoeg. We kiezen een plekje in de schaduw van een grote eikenboom. Wat wel als nadeel heeft dat er af en toe een eikel op de camper tikt. Gelukkig is het geen kokospalm!
Nadat we nog een kop koffie hebben gedronken gaan we een eind fietsen. Een afwisselende route door bossen, langs beekjes en meren en tussen akkers en weilanden door. In Lobberich bezoeken we een Vietnamese winkel. Dat is een combinatie van Action, Euroshop en Zeeman. Men heeft er werkelijk alles. Ik koop o.a. een borstel om de brander van de koelkast te kunnen reinigen. Voor maar 1 euro!
Bij een uitzichtpunt bij een meer drinken we een blikje Radler. Na deze uitspatting fietsen we via een afwisselende route weer terug naar de camper. Daar genieten we van een heerlijk koel biertje.
Als avondeten maken we nasi goreng met een gebakken eitje en augurken. We wassen af en drinken nog iets. En we gaan op tijd naar bed toe. Mary had de vorige dag avonddienst en ik was eer ook al vroeg uit. En het is fijn om weer samen te zijn!