Zaterdag 3 september 2022 – Nettetal: Fietstocht naar Strealen.

3 september 2022 - Nettetal, Duitsland

We zijn al rond acht uur wakker maar blijven nog even in bed van de opkomende zon genieten. We gaan koffie maken en drinken. Ik maak een reisverslag en Mary een grote smoothie.
De zon schijnt al volop en we bereiden onze voor op de fietstocht voor vandaag. De buurman loopt langs met 2 grote herdershonden. De eerste campers vertrekken al.
We fietsen de Duits-Nederlandse grens over naar het voormalig vliegveld Venlo wat nu voor zweefvliegtuigen wordt gebruikt. We staan een tijdje te kijken hoe vliegtuigen de lucht in worden getrokken en hoe ze na korte tijd weer landen. Nog weinig thermiek rond dit tijdstip lijkt het. Toch is het al een heerlijke temperatuur!
We fietsen parallel met de grens. Aan de Duitse kant van de grens ligt een groot Duits militair terrein met tientallen reusachtige olieopslagtanks. Bij Herongen fietsen we Duitsland weer binnen. We zitten een poosje bij een meertje en genieten van de rust. Tussen akkers en door de bossen komen we in Strealen. Een gezellig dorpje waar we lunchpauze nemen op het marktplein. Ik haal een fietsrouteboekje bij de VVV. We maken spaghetti en drinken een radler. We vervolgen onze fietstocht via Wachtendonk en Wankum. We twijfelen even aan de routepunten maar komen toch op het juiste punt uit. We fietsen langs de Blue Lagoon. Langs het voormalig ‘Nord Kanal’ komen we terug bij de camper. We hebben ruim 40 Km gefietst.
Voor ons avondeten steken we de BBQ aan. Hamburgers, worstjes en gehaktballetjes. En een komkommer salade. Ook een blikje bier mag natuurlijk niet ontbreken!
Na de afwas ruimen we alles weer op en gaan nog even binnen zitten voor we naar bed gaan. Weer een prachtige dag waar we volop van genoten hebben!