Vrijdag 6 mei 2022 – Van Fürstenau naar Stift Börstel.

6 mei 2022 - Berge, Duitsland

Het is al half tien wanneer we uit bed gaan. Het vaste ritueel van koffie en ontbijt. We zetten alles vast een pakken alles in om verder te kunnen rijden. Nadat we afscheid van de gravin hebben genomen verlaten we het kasteelterrein. Er is en marktje naast het slot.
We bezoeken de Lidl om boodschappen te doen. Dan rijden we door glooiende bossen en velden via Berge naar de camperplek van Stift Börstel. Stift Börstel, een plek waar vroeger adellijke dames opgevoed werden.
Het is fantastisch weer en we zetten onze stoelen in de zon. We maken er een luie dag van. Enige uren zitten we in te genieten onder een wolkeloze blauwe hemel. Wanneer er wat wolkjes aan de hemel komen gaan we een stukje wandelen. We bezoeken het labyrint een het oude kerkhof van het stift. Ook kijken we bij het waldfriedhof waar kinderen niet in graven maar ‘zomaar ergens’ in het bos begraven worden.
Ook zoeken we naar de cache ‘Börstel friedhof’ die ik bij mijn vorige bezoek in 2020 niet kon vinden. Samen hebben we meer geluk en we vinden ‘m snel.
Via het stift café lopen we terug naar de camper en genieten verder van onze rustdag.
Zodra de temperatuur lager wordt ruimen we de stoelen op en gaan naar binnen. We eten een groente/aardappel salade.