Dinsdag 3 mei 2022 – Van Thale naar Balge.

3 mei 2022 - Balge, Duitsland

Vanmorgen staan we tegen negen uur op. We gaan koffiezetten en ontbijten. Dan bereiden we ons voor om verder te gaan. Eerst bezoeken we de Lidl in Thale om wat boodschappen te doen. Zodra we uit gewinkeld zijn stellen we de camperplek in Nienburg/Weser als ons einddoel voor vandaag in. Een trip van ongeveer tweeëneenhalf uur. We komen langs Braunschweig en Hannover. De snelweg met nummer 2 is behoorlijk druk. Zelfs nu we nog ver van het spitsuur zijn is het al heel druk hier. Het laatste uur van de reis gaat over lokale autowegen. Hoe verder we van Hannover komen hoe rustiger het wordt. De camperplek van Nienburg/Weser is helaas helemaal vol. We zoeken en vinden een alternatief in Balge. De camperplek met de naam ‘Marina Mehlbergen’. Een leuke plek aan een jachthaven aan de Weser met douches en een snackbar. Nadat we ons ingericht en aangemeld hebben kopen we twee porties currieworst en eten dat lekker in de camper op.
Helaas waait er een koude wind zodat we niet buiten kunnen zitten.
We vullen de rest van de dag met eten, drinken, praten en naar muziek luisteren.