Donderdag 3 juni 2021 – Fietstocht naar Deventer.

3 juni 2021 - Wijhe, Nederland

Ook vanmorgen ben ik al op tijd uit bed en begin weer met koffie. Het reisverslag stel ik even uit naar vanmiddag. Vanmiddag zou het gaan regenen en daarom kan ik dus beter eerst gaan fietsen.
Al voor 10:00 uur ben ik vertrokken. Langs Wijhe, door Den Nul en Olst naar Boskamp. Het is heerlijk weer. Op Landgoed “De Haere” bezoek ik de diverse onderdelen van “De IJssellinie".
Door Diepenveen fiets ik naar Deventer. Daar bezoek ik wat boekwinkels. Aan de markt neem ik een kapsalon als lunch.
Voor de terugweg kies ik het fietspad op en naast de dijk van Deventer naar Wijhe. Ik zie een nest met een ooievaar familie. Onderweg zie ik dat het heeft geregend maar ik heb nog steeds zon.
Ik zet mijn fiets bij de camper en loop nog even Wijhe in. Het begint te regenen en ik ga maar even op een overdekt terras zitten. Ze hebben Trappistenbier van de tap. Zo overleef ik de bui wel. Zodra de bui weer over is loop ik terug naar de camper.
Ook van deze dag heb ik weer genoten! Zon, cultuur en natuur. Heerlijk.