Maandag 3 juli 2023 – Bangkok: Nog one night in Bankok.

3 juli 2023 - Bangkok, Thailand

Rustig rond acht uur opstaan en ons reisverhaal maken. En ik check on-line in voor de vlucht van morgen. We lopen de straat op om ergens koffie te gaan drinken op een terras. Wat tuk-tuk drivers doen hun best om ons een city-your te verkopen.
We gaan op zoek naar een tandarts voor Mary. Ze wil graag een uitgebreide controle hier in Thailand. In Nederland heeft ze een hoog eigen risico en de tandartsen zijn hier heel goed. Een straat verderop kan ze een afspraak maken. We moeten iets meer dan een uur wachten. We wandelen door een groot tempelcomplex en door een oud gedeelte van de stad met veel oorspronkelijke houten huizen. Dan even terug naar de kamer om tanden te poetsen. Vervolgens lopen we naar de tandarts. Ik wacht in een park wat verderop.
Mary is ruim een uur bij de tandarts. Haar gebit wordt uitgebreid gecontroleerd en gereinigd. Alles wordt heel goed uitgelegd. Eén tand wordt geboord en gevuld. Met verdoving. Dat alles kost nog geen 60 Euro.
Na de behandeling komt Mary naar het park toe. Haar gezicht voelt nog stijf en dik. We gaan maar een pilsje drinken op het terras.
We lopen terug naar het hotel om onze rugzakken in te pakken. Daarna eten we ergens op straat. Letterlijk op straat. De auto’s rijden langs ons tafeltje.
We lopen nog wat te shoppen om vervolgens weer op een terras te belanden. Zo leuk om te zien wat er zich allemaal op straat afspeelt!
Terug in het hotel boeken we een taxi voor morgen naar het vliegveld. Nog even douchen en dan lekker slapen.