Zondag 2 juli 2023 – Bangkok.

2 juli 2023 - Bangkok, Thailand

Wakker worden onder de dekens in een frisse kamer. Het voelt luxueus.
Mary maakt, bij gebrek aan koffie, hete chocoladedrank voor ons. Ik maak het reisverslag.
We hebben in onze backpackers bijbel gelezen dat Bangkok een hele grote weekend markt heeft en dat wordt ons doel voor vandaag.
Op straat voor ons hotel onderhandelen we met een tuk-tuk bestuurder over de prijs van de rit daarnaartoe. Wanneer we één winkel willen bezoeken onderweg dan kan het voor weinig geld. Dus onderweg bezoeken we een winkel waar de bestuurder benzinebonnen verdient door toeristen te brengen. De winkel heeft twee gedeeltes. Eén met souvenirs en een ander met sierraden. De verkopers doen hun uiterste best om Mary enthousiast te maken om een gouden ring met diamanten te kopen. Helaas voor hen is ze niet te overtuigen.
We maken onze tuk-tuk driver wakker en hij brengt ons naar de markt. Dat is toch verder dan ik verwacht had.
De Chatuchak weekend markt is ontzettend groot. Volgens onze backpackers bijbel één van de grootste openluchtmarkten ter wereld. Er zijn meer dan 15.000 winkels en ieder weekend komen er 200.000 bezoekers. Onze reisgids heeft er zelfs een plattegrond met uitleg van waar je welke producten kan kopen. Ja, want het is wel gestructureerd opgezet. Er zijn gedeeltes met kunst, antiek, souvenirs, kleding. Ernaast is een grote foodmarket. Daar brengen we eerst een bezoek aan om te lunchen. Vervolgens struinen we een paar uur links en rechts door de grote markt heen. Ik koop een leuk t-shirt. Het is wel een vermoeiende bezigheid. Het is 34 graden en erg vochtig. Er zijn duizenden mensen hier. We zijn dan ook blij om even een bankje te vinden waar we even in de schaduw kunnen zitten.
Na een paar uur hebben we het wel gezien en laten we ons door een taxi weer terugbrengen naar de omgeving van ons hotel. Daar ploffen we neer op een terras en bestellen een grote fles San Miguel met twee glazen. Dat hebben we wel verdient vinden we zelf.
Op Khaosan Road eten we wat street food. We lopen over het terrein van een groot tempel/klooster complex. Heerlijk wat een stilte hier op twee minuten lopen van Khaosan Road. We bezoeken ons vaste terras en zien een grote tropische regenbui naar beneden komen.
We lopen terug naar onze kamer een vallen in slaap. Einde van de zondag.