Dinsdag 12 september 2023 - Van Kirn naar Deudesfeld.

12 september 2023 - Deudesfeld, Duitsland

De titel van het verhaal van vandaag bevat twee plaatsnamen waar ik in ieder geval nog nooit van gehoord had. Ik vind het leuk om zo verrast te worden.
Alhoewel de camperplek in Kirn best aardig en het stadje Kirn wel gezellig vinden we het beiden geen plek om nog een dag te blijven. Mary heeft gisteren in de app een leuke camperplek ontdekt. Zo’n 60 Km hemelsbreed verder op maar over de weg wel 100 Km.
We staan rond negen uur op en drinken koffie. Mary maakt schaaltjes fruit voor ons terwijl ik buiten aan de picknicktafel ons reisverslag maak. Het is fantastisch weer. Buienradar waarschuwt ons voor hevige buien in Aadorp.
Na alles opgeruimd te hebben rijden we weg. We rijden een rondje om de rotonde om het navigatiesysteem de route op te laten pikken. Je moet eerst een paar honderd meter gereden hebben voor het systeem weet in welke richting we rijden.
We rijden door een heel mooi landschap. Bossen, steile stijgingen en afdalingen, glooiende heuvels en onbekende dorpjes. In Bernkastel-Kues komen we op de snelweg en steken de Moezel over richting Wittlich. In Badem verlaten we de A60 en rijden naar de camperplek in Deudesfeld. Mary heeft een geweldig plekje voor ons gevonden. Een gratis camperplek met alle voorzieningen, onderhouden door vrijwilligers.
Er zijn nog voldoende plekken vrij. We kiezen een plek in de schaduw. Ik sta een poosje met de buurman te praten. Hun zijn een uurtje eerder aangekomen.
‘S-middags lopen we een rondje door het dorpje Deudesfeld. Klein maar wel een supermarktje, een slager, twee kappers en een pinautomaat. Plus wat hotels en een restaurant. Er is zelfs een tweede gratis camperplek in het dorpje!
Aan het begin van de avond begint het wat te regenen. We gaan maar binnen en maken wat te eten. Karbonades, kartoffelsalade, komkommer en tomaatjes.
Alhoewel het al weer snel droog wordt blijven we toch binnen. We zitten nog wat te praten en te lezen en gaan op tijd onder het dekbed.