Zaterdag 9 september 2023 - Bitche.

9 september 2023 - Bitche, Frankrijk

Ook vanmorgen worden we met stralend weer wakker. We hebben wel geluk met het weer op deze reis!
We genieten van een kop koffie en een schaaltje fruit. Ik maak een reisverslag en beide doen we een Spaanse les.
Vanmorgen is er een streekmarkt in de markthal beneden de camperplek en daar willen we wel even naar toe. Het is een klein marktje met een tiental kramen. Hoewel de markt klein is zijn de prijzen dat zeker niet. Ik zie 3,50 € voor een kilo aardappels. Ook de rest van de groentes, fruit en het vlees is stevig aan de prijs. We doen geen inkopen op deze markt.
We lopen een rondje door het stadje en zien een supermarkt van Match. Het is een grote supermarkt. En typisch Frans. Veel soorten wijn, kaas, vlees en diervoeding. We kopen er wat blikjes bier en een pak zaagsel voor het toilet.
Dan lopen we terug naar de camper. Daar merk ik dat ik mijn leesbril nier meer heb. Ik heb deze in de supermarkt nog gebruikt. Mary is zo lief om terug naar de supermarkt te lopen. Maar de bril blijft weg. Bij de Action koopt ze een nieuwe voor mij.
De rest van de dag blijven we bij de camper. Ik maak wat filmpjes voor de reisblog (Zie video’s) en update de websites van Golden Wheels en Victoria Medical Clinic. Ik geniet ervan om in zo’n ontspannen sfeer mijn dingen te doen. Voor we het weten is de middag alweer voorbij!
Ons avondeten maken we weer op de barbecue. Volgens mij halen we een record aantal achtereenvolgende barbecue dagen!
Het is te merken dat Mary en ik helemaal aan het warme weer gewend zijn. We lopen de hele dag luchtig gekleed. Maar wanneer de temperatuur aan het eind van de dag naar 22 zakt beginnen we het fris te vinden. Als dat maar goed gaat de komende winter!
Wanneer het te fris voor ons wordt gaan we naar binnen. Nog een drankje, een hapje en dan naar bed. We genieten nog steeds als God in Frankrijk.