Donderdag 16 maart 2023 - Urbanova: Strandwandeling naar els Arenals del Sol.

16 maart 2023 - Urbanova, Spanje

Negen uur uit bed. Het is 13 graden binnen. We hebben ‘s-nachts de luiken open zodat het lekker fris blijft wanneer we slapen. Door het koken van het koffie water en de zon wordt het al snel warm. Zo warm dat we de deur iets open zetten. Koffie drinken, een lesje Spaans, het reisverslag, de mail en een smoothie en we zijn zo weer anderhalf uur verder. Fijn om de tijd te hebben!
Vandaag gaan we een heel eind wandelen. Naar Los Arenals del Sol. Een strandstad zo’n vijf kilometer verderop. Een stad met alleen maar hoogbouw zoals we gezien hebben tijdens het boodschappen halen. Maar vandaag gaat het niet over het doel maar over de weg. In Urbanova zien we een poster met een hele grote Berliner bol. Ik maak een foto waar Mary er voor staat. Een man die net passeert met een steekwagen vol horeca producten vraagt of hij een foto van ons tweeën zal maken. Ja, leuk! Daarna vijf kilometers over het strand, langs de duinen. Het gebied is een officieel naturisten strand. Het weer is lekker en er is volop zon. Zodat hier toch al een aantal bezoekers zijn. Ook wij gaan een poos in de zon liggen voordat we verder gaan.
In Arenals del Sol gaan we bij een soort winkelpleintje op het terras van een Italiaans restaurant zitten en bestellen een kleine pul bier. Lekker hoor! Gewoon op een donderdagmiddag in maart luchtig gekleed in de zon achter een glas bier zitten. Zonder planning. Dat is genieten van het leven!
Na nog een glas lopen we verder naar een kleine supermarkt iets verderop. We kopen groente, fruit en een lokaal gevulde fles wijn en lopen dan via het strand terug naar de camper.
Het is inmiddels bijna vier uur en nog heerlijk warm. We zetten de stoelen achter de camper en zitten nog een paar uur buiten.
Zodra de zon laag komt koelt het af en gaan we naar binnen. Met noedels en een salade stillen we onze trek.
Na nog een hapje en een drankje zoeken we ons bed weer op. Met het daklijn open en het geluid van de golven om ons heen vallen we wat later in slaap.