Vrijdag 20 januari 2023 – Van Brugge naar Saran.

20 januari 2023 - Saran, Frankrijk

We zijn rond half negen uit bed. We worden wakker in een witte wereld. Vannacht is er een klein laagje sneeuw gevallen. De temperatuur is inmiddels boven het vriespunt gekomen dus lang kunnen we er niet van genieten.
Ook vandaag beginnen we de dag met een paar koppen koffie. Dan maken we de camper reisklaar. We rijden naar de loosplek om de tank een de prullenbak leeg te maken. Vervolgens naar de betaalautomaat om te betalen en een uitrijticket te krijgen. Klaar om Brugge achter ons te laten. Maar voor we Frankrijk binnen rijden willen we nog eerst even de dieseltank vullen. Dat is in België goedkoper dan in Frankrijk. Het eerste tankstation waar we binnenrijden is te duur. Het tweede heeft een goede prijs dus daar doen we de tank vol.
We willen geen gebruik maken van tolwegen in Frankrijk. Ons navigatiesysteem leidt ons over de juiste wegen in België en Frankrijk om dat doel te bereiken. De reis duurt wat langer maar bespaart tientallen Euro’s omdat de camper in een duurdere categorie valt!
Onderweg doen we wat boodschappen bij de Aldi. Even later stoppen we een poosje om uitgebreid te lunchen. We rijden om Parijs waar het verkeer ook rond deze tijd niet erg opschiet. Op regelmatige tijden stoppen we om even wat te rusten, eten en te drinken.
Rond 18:00 zijn we in Saran. Wanneer we naar de camperplek rijden komt het me bekend voor. En inderdaad, ik heb hier eerder gestaan.
Mary maakt nasi en rauwkost met avocado. Daarna drinken we nog iets. Ik maak het reisverslag. Vandaag gaan we op tijd naar bed.