Donderdag 19 januari 2023 – Brugge.

19 januari 2023 - Brugge, België

Het is al negen uur geweest wanneer we vanmorgen ons warme bed verlaten. In de cabine is het 6 graden! Dus als eerste gaat de kachel aan. Vervolgens genieten we van een paar koppen koffie. En dan is het de tijd om het eerste reisverslag te schrijven en de foto’s toe te voegen.
Voor we de stad inlopen genieten we eerst van een uitgebreide brunch. Dan kleden we ons lekker warm aan om Brugge te bezoeken. We lopen over de stadswallen naar de Gentse poort. Vandaag maken we heel veel films onderweg. Die wil ik binnenkort aan de reisblog toevoegen. Dus hou ook de vorige dagen in de gaten!
We lopen naar ‘Brouwerij de Halve Maan’ om een rondleiding te boeken. Daarna wandelen we een rondje door het historische stadscentrum. In plaats van Belgische Pralinen kopen we nuttige dingen bij Het Kruidvat.
Iets voor 14:00 uur zijn we terug bij ‘Brouwerij de Halve Maan’ om ons te melden voor de rondleiding. Een zeer enthousiaste Belg leidt ons rond en verteld ons in het Engels en Nederlands de geschiedenis van de brouwerij en zijn brouwers. Een uurtje later hebben we alles gezien en mogen we één van de bieren proeven. We kiezen voor een ongefilterde ‘Straffe Hendrik’. Zo lekker dat we ook nog een tweede nemen. En we nemen nog een grote fles mee om samen met Daniëlle en Martin in Spanje te drinken.
We lopen nog een rondje door de stad en bezoeken ‘’. Leuke artikelen.
Een bezoek aan België is natuurlijk niet compleet zonder Vlaamse frieten genuttigd te hebben dus sluiten we ons bezoek aan Brugge af met een bezoek aan de frituur. Een puntzak frieten met vette mayonaise. Ja, we hebben weer best gezondigd vandaag.
Terug in de camper gaat de kachel aan. Even later begint het te sneeuwen en te regenen. We hebben afgelopen dagen ontzettend geluk gehad met het weer. Koud maar zonnig en droog. Na een slaapmutsje gaan we op tijd naar bed. Wij hadden weer een heerlijke dag!

1. Martin:
    20 januari 2023
    Jaja, dankzij de Brouwers hebben we nooit meer dorst...
  2. Mary en Harry:
    Ja, jij kan het weten
  3. Lia:
    20 januari 2023
    Leuk weer bij een grote reis van jullie mee te kunnen genieten! Heerlijk Brugge en wat een geluk met het weer. Geniet ervan, dan hebben wij mooie verhalen ;-)
  4. Mary en Harry:
    21 januari 2023
    Fijn dat jullie ons weer volgen!
  5. Daan:
    20 januari 2023
    Ik zit al te wachten op die lekkere cerveza...
  6. Mary en Harry:
    21 januari 2023
    We zullen proberen het niet al op te drinken.