Donderdag 20 april 2023 - Van Le Somail naar Fons sur Lussan.

20 april 2023 - Fons-sur-Lussan, Frankrijk

Vanmorgen staan we op tijd op. Want we willen weer naar een volgende plek. Koffie drinken en dan vertrekken. Op iedere plek willen we eigenlijk wel blijven. Het mooie weer en de rustige omgeving is heerlijk.
Ik stel de routeplanner in op Aadorp en op het mijden van tolwegen. Op die manier gaan we in de juiste richting en kunnen we onderweg beslissen waar we exact naar toe gaan, afhankelijk van het weer en de drukte.
We kruisen nog een paar keer het Canal du MIDI en zien waar we gisteren nog hebben gefietst. In Capestang kopen we honing bij de Lidl.
Bij een wasstation willen we de camper en de fietsen wassen. Maar de Euro’s vallen er net zo snel weer uit dan dat ik ze er in gooi. Ook de box ernaast doet het niet. Jammer, want een wasbeurt was wel welkom.
Tussen Beziers en Montpellier besluiten we richting Cèze te gaan. Één van mijn favoriete plekken in Frankrijk. Ik stel Méjannes-le-Clap in als doel omdat we daar kunnen lozen en vers drinkwater kunnen tappen. Echter, een paar kilometer verderop komen we in St. Martin de Londres bij een camperplek waar we dat ook kunnen. We laten ons vuile water in een put stromen, legen de urinetank en tappen 60 liter drinkwater. En gebruiken de wachttijd op om een kop koffie te drinken. Nu we dit gedaan hebben zetten we Fons sur Lussan als einddoel voor vandaag in het navigatiesysteem.
We rijden door een prachtig gebied. Geen brede wegen maar er is weinig verkeer. Soms hele smalle wegen om van hoofdweg naar hoofdweg te rijden. We steken de Gard over.
Al vroeg in de middag komen we op de camperplek in Fons de Lussan aan. Het voelt vertrouwd voor ons. Mijn vierde keer al. Voor Mary de tweede maal. Het weer is wel minder dan tijdens onze vorige bezoeken. Maar 20 graden en bewolkt. Later in de middag begint het zelfs te regenen. De laatste regen was minstens 6 weken geleden!
We maken er een rustige middag en avond van.

1. Martin:
    22 april 2023
    Ik zou het erg waarderen als het een paar dagen zou gaan regenen bij ons. Dit jaar nog geen noemenswaardige regen gezien
  2. Mary en Harry:
    24 april 2023
    Hoi Martin.
    Ik zag in de weerapp dat er regen voorspeld was voor Senija. Nu is de regenvoorspelling al weer verdwenen.