Woensdag 18 januari 2023 – Van Aadorp via Lieren en Schijndel naar Brugge.

18 januari 2023 - Brugge, België

We gaan de eerste reis van 2023 maken! Eén waar we lang naar uitgekeken hebben! Nu Mary met werken gestopt is hebben we onbeperkt tijd om te reizen. We gaan naar Spanje!
Iets na negen uur vertrekken we uit Aadorp. We horen een vreemde ‘tik’ wanneer we op de N36 rijden een denken dat er misschien iets omgevallen is in de koelkast en besteden er verder geen aandacht aan. Maar even later zie ik in de spiegel dat het rooster van de koelkast er uitgeschoten is en deze aan het snoertje van de ventilator hangt. We stoppen en zien dat de bevestiging afgebroken is. Vreemd! Bij de carpool plek in Wierden maken we een noodreparatie met Ducttape.
Onze eerste stop is in Lieren waar we onze vrienden Annet een Wilbert bezoeken. We hebben elkaar heel lang niet gezien en het is fijn om elkaar weer te ontmoeten en Mary aan hen voor te stellen.
Hierna gaat het door naar ‘De Wit’ in Schijndel. Een spontaan door de omstandigheden veroorzaakte tussenstop om een nieuw koelkast rooster te kopen. Met bijbehorende kit. Niet echt urgent nodig maar toch fijn om alvast bij ons te hebben. Misschien kunnen we hem inbouwen bij Martin.
Op de parkeerplaats bij ‘De Wit’ bekijken we de weersverwachting voor de komende dagen in Brugge. Die zijn goed en daarom besluiten we naar de camperplek in Brugge te rijden.
Daar aangekomen genieten we eerst van een kop koffie voor we de stad inlopen. We lopen door smalle straatjes en steegjes en genieten van de prachtige oude huizen en gebouwen. Als de fietsen en auto’s weg zouden zijn zou het nog precies zo zijn als honderden jaren geleden! We lopen over de markt en door drukke winkelstraten. Het wordt al donker en het is er gezellig. We zien veel winkels waar chocola verkocht wordt. En natuurlijk ook heel veel winkels waar heel veel soorten bier verkocht worden. Daar krijgen we wel dorst van en besluiten een kroeg binnen te gaan die er erg gezellig uit ziet. Bar des Amis. We bestellen een ‘Tripel Karmeliet’ van de tap. Een heerlijk en groot glas bier. Het is er gezellig een we genieten ook nog van een tweede. Door de koude avond lopen we terug naar de camper. Daar gaat de kachel lekker aan en we genieten van een drankje en een hapje.
We gaan op tijd naar bed en kijken terug op een heerlijk begin van onze reis.

1. Charles:
    1 februari 2023
    Harry, wat geweldig om te lezen dat jullie samen een lange reis kunnen maken. Ben heel bij voor jou en jullie.
  2. Mary en Harry:
    2 februari 2023
    Hoi Charles.
    Het is fijn om van elkaar en de zon te mogen genieten hier. En heel fijn om bij mijn zoon en schoondochter te zijn.
    Lieve groet,
    Mary en Harry