Zaterdag 1 april 2023 - Bernia: Party time!

1 april 2023 - Sierra de Bernia, Spanje

We gaan uit bed en doen onze vaste dingen. Rond elf uur arriveren een paar busjes. Er wordt een partytent met reclame opgezet, er worden tassen met flesjes water heen en weer gesleept en er worden overal afvalbakken neergezet. Het lijkt er op dat hier een verzorgingsplaats voor een hardloopwedstrijd gemaakt wordt. En zoals we dat nu in Spanje gewend zijn wordt daar heel veel bij overlegd. Auto’s rijden af en aan en er wordt van alles gebracht. Er lopen mensen met drones en camera’s
Na de middag wordt het rustig. Iedereen is weg. De auto’s en de spullen staan er nog. Misschien lopend lunchen in het nabijgelegen restaurant?
Een paar uur later is iedereen terug. En daarna komen er steeds meer bezoekers aangereden. Jonge mensen met kinderen en honden. Overal om ons heen worden picknicktafel neergezet en zitten mensen gezellig te feesten. Er worden hele grote pannen met paella gebracht. Een reusachtige picknick met voornamelijk jonge mensen.
Aan het begin van de avond begint bij de partytent een band te spelen. Iedereen pakt zijn stoel en gaat daar naar toe. Een Spaanse dame komt vragen of wij ook willen komen. Dat willen we wel! Als we daar komen is iedereen aan het dansen en wij doen mee. Ik vraag de dame die ons uitgenodigd heeft wat voor feest dit is. Ze vertelt ons dat het georganiseerd is om de band die er speelt te promoten en daar foto’s en films van te maken. We blijven mee feesten. Wat later vertrekken de eerste bezoekers en langzaam wordt het feestje kleiner. Het wordt ook ook frisser en wij gaan terug in de camper.
Wanneer we later in bed liggen is er nog steeds muziek en feesten een aantal die-hards nog steeds door. Wij hadden een geweldige dag weer op de Bernia.