Zondag 2 april 2023 - Bernia: Rust en ruimte.

2 april 2023 - Sierra de Bernia, Spanje

Het is een heerlijk koude nacht geweest. Wanneer we uit bed gaan is het buiten nog maar 10 graden. Toch is het in de zon en uit de wind al lekker. We drinken koffie en Mary slacht een ananas en een meloen terwijl ik het reisverslag maak.
Buiten worden de laatste overblijfselen van het feest van zaterdag opgeruimd. Sommigen zijn blijven slapen in tenten en busjes. Een paar uur later is iedereen weer weg.
Door de verrekijker volg ik wat wandelaars die de Bernia opklimmen. Ik kan ze volgen tot ze achter een rotswand verdwijnen. Daarna zijn ze uit mijn gezichtsveld.
Af en toe lopen er wandelaars over de route over de camperplek. Sommigen maken even van de picknicktafels gebruik om even te zitten. Want bankjes langs wandelroutes buiten de dorpen vind je nauwelijks.
Aan het eind van de middag zetten een stel jonge mensen hun tentje iets verderop neer. Ze blijven tot ‘s-avonds laat buiten zitten om van het uitzicht vanaf de camperplek over de zee te genieten. Wanneer wij naar bed gaan zitten ze nog steeds buiten.