Zaterdag 8 april 2023 - Senija: Fietsen naar Benissa en barbecue.

8 april 2023 - Senija, Spanje

We gaan even na negen uur uit bed. De zon heeft veel kracht vandaag. Het zonnepaneel heeft de accu al 100% opgeladen. We drinken koffie en eten een schaaltje vers gesneden fruit. Dan kunnen we er weer tegen.
We fietsen naar Benissa om boodschappen te doen. De eerste keer was dat een spannende operatie, nu zijn we al helemaal gewend om in het Spaanse verkeer te fietsen. Eerst een bezoekje aan de Mercadonna, dan de Lidl en dan terug naar de Mercadonna omdat we daar iets vergeten hadden. Binnen komt Mary er achter dat ze niet bij Mercadonna is maar bij een andere winkel. Één deur te vroeg. Terwijl ik op de fietsen vol boodschappen pas gaat ze één deur verder de juiste winkel in en komt ze even later met het vergeten item naar buiten toe. Hierna fietsen we via een andere route terug naar Senija. Zo te zien verwachten ze op het terras van veel bezoekers want er staan heel veel tafels en stoelen.
Terug bij Daniëlle en Martin gaan we fijn in de schaduw buiten zitten. In de zon is het vandaag wel heel warm. Daniëlle en Martin zijn twee dagen vrij. We zitten een poos samen te praten tot dat zij ook boodschappen gaan halen. Ik zie een vliegtuig van de brandweer laag over komen.
Aan het eind van de middag steken Daniëlle en Martin de barbecue aan. Ze hebben heerlijk vlees en worst gekocht en er lekkere sausjes bijgemaakt. Het is heel gezellig en het eten is super. We zitten heel lang bij het vuur tot de temperatuur daalt en wij terug in de camper gaan. Daar zitten Mary en ik nog even samen en gaan dan naar bed. Het was een geweldige dag.

1. Lia:
    9 april 2023
    Fijne pasen daar! Wij hebben ook eindelijk een beetje lekker weer hier. Veel zon maar nog wel een koude wind. Langzaam wordt het beter :-)