Vrijdag 7 april 2023 - Senija: Al weer geen markt.

7 april 2023 - Senija, Spanje

We gaan uit bed en drinken koffie. Dan lopen we het dorp in om te kijken of er vandaag markt is. We komen in een goede vrijdag processie terecht. En er is weer geen markt ;-). We lopen langs het terras van de taverne. De uitbaatster zit al weer buiten. Omdat de deuren van de kerk open staan lopen we er even naar binnen toe. Best ruim en luxueus voor zo’n klein dorpje! We lopen een rondje door het dorp. Ongelofelijk wat veel dingen die hier zijn. Een sportcomplex, een grote picknickplek en zeker drie plekken met speeltoestellen voor de jeugd. Daarnaast een klein winkeltje, drie of vier cafe/restaurants, een ATM, een apotheek en een gemeentehuis.
We lopen terug naar de camper. Daniëlle en Martin zijn buiten. Ik vind op Internet dat Goede Vrijdag een officiële feestdag is in Spanje. Alle winkels zijn gesloten. En dat zal tevens de reden zijn dat er vandaag geen markt is.
Ik kijk mee wanneer Martin zijn fiets aan het repareren is. Altijd leerzaam. Vele jaren geleden keek hij met mij mee. Nu is het andersom geworden.
Voor de rest maken we er een rustige dag van. Boodschappen doen zal vandaag niet lukken. We genieten van de zon, de wijn en zitten wat te lezen.
Aan het eind van de middag bakken we pizzabroodjes, bravas en maken een grote Caesar salade.