Zondag 22 januari 2023 - Van Périgueux naar Huesca.

22 januari 2023 - Huesca, Spanje

We zijn rond negen uur uit bed en drinken koffie. Dan gaat de camper in reis-modus. We rijden naar de loosplek en ontdoen ons van ons afvalwater en vullen de vers watertank. En ook kunnen we hier ons afval kwijt. We hebben geluk want de slagboom van de camperplek is stuk zodat we kunnen betalen.
We rijden de stad uit en komen weer op de N21 die ons naar Bergerac brengt. De naam ken ik van de wijn in de supermarkt. De temperatuur schommelt rond nul graden. Soms een graad minder of hoger. De wegen zijn schoon maar daarnaast ligt een dun laagje sneeuw. We komen op de D933 die ons via Mont-de-Marsan naar Orthez brengt. In Miramont de Guyenne doen we boodschappen bij de Aldi. Via de D936 en de N134 komen we in de Pyreneeën terecht. De temperatuur zakt onder het vriespunt en hoe hoger we komen hoe meer sneeuw er naast de weg ligt. Via de ruim 8 Km lange ‘tunnel de Sompert’ rijden we Spanje binnen. Direct na de grens doen we de dieseltank vol en komen daarna in een file terecht. Deze lost langzaam op en we zien waarom. De valwinden van de Pyreneeën veroorzaken sneeuwstormen aan de Spaanse kant van deze bergrug. Op sommige stukken is de weg met sneeuw bedekt en moeten we stapvoets rijden!
We willen een camperplek vinden maar hebben ruzie met het navigatiesysteem. Die weet nog niet dat de N330 geen tolweg meer is en probeert ons tientallen kilometers om te laten rijden. In Huesca komen we daar gelukkig achter en stellen het navigatiesysteem anders in. Zodat we snel de camperplek in deze stad kunnen vinden. Een leuke plek.
Mary maakt nasi en een salade en we genieteen daarvan. Ik maak 2 reisverslagen.
Het was een drukke dag en we zijn lekker opgeschoten. Voor ons was zuid-Frankrijk nog te koud om daar langer te blijven.

1. Martin:
    22 januari 2023
    Bij ons in nog geen sneeuw gevallen. Blauwe luchten en extreme kou, althans voor ons is het koud, erg koud.
  2. Mary en Harry:
    23 januari 2023
    Het weer zoals in de Pyreneeën heb ik nog nooit meegemaakt. Het voelde alsof de camper weg geblazen zou worden.
  3. Daan:
    22 januari 2023
    Morgenavond eten we samen?
  4. Mary en Harry:
    23 januari 2023
    We zouden dat heel leuk vinden. Het hangt er wel vanaf hoe we opschieten. Ik laat rond 14:00 uur weten of we op tijd kunnen zijn.
  5. Daan:
    23 januari 2023
    We zijn beide thuis in de avond! We horen het wel...