Zondag 26 maart 2023 - Feest op de Bernia!

26 maart 2023 - Sierra de Bernia, Spanje

We worden rond acht uur wakker maar door de zomertijd is het dan al negen uur. Ik feliciteer Mary met haar verjaardag. Het duurt nog even voor we uit bed gaan. Dan drinken we koffie met een Berliner bol.
Sinds gisteren staan we met 4 campers op de camperplek. De meneer van de brandpreventie is vandaag al vroeg aanwezig. Er zijn twee blokken met barbecues waarvan er één niet mag worden gebruikt om bosbrand te voorkomen. Een echtpaar op de fiets komt om hier te picknicken.
Wij doen onze vaste dingen buiten op de rand van zon en schaduw. Het 3G/4G netwerk is redelijk stabiel en het lukt mij om een filmpje op de reisblog te zetten.
In de loop van de middag komen Daniëlle en Martin met ‘Jantje’ om de verjaardag van Mary te vieren. Ze brengen vlees en brood mee zodat we met ons vieren kunnen barbecuen. We zetten de tafel en stoelen bij het kleinste barbecuehuisje waar het nog wel toegestaan is om een vuur te maken. Daniëlle stookt de barbecue op en wij zoeken naar takken en snoeihout om het vuur te voeden. We hebben een geweldige avond. Ik voel mij heel gelukkig dit te mogen beleven en ook Mary geniet er heel erg van. En ook van Daniëlle en Martin horen we dat ze er van genoten hebben. Wanneer ze later op de avond met Jantje weer naar huis gaan blijven wij nog even bij het vuur zitten. Wat een heerlijke dag!

1. Martin:
    27 maart 2023