Zaterdag 25 maart 2023 - Bernia: Hoog en droog.

25 maart 2023 - Sierra de Bernia, Spanje

Wakker worden op 600 meter hoogte. Vanuit ons bed zien we een zonovergoten bergrug. Een fris briesje blaast over het dekbed waaronder wij zojuist wakker zijn geworden. In de verte hoor ik buienradar op mijn telefoon een waarschuwing geven dat er een bui wordt verwacht in Aadorp. Ik denk, wat sneu, hebben ze weekend en gaat het regenen.
We gaan vanuit ons bed direct door naar buiten. Daar drinken we onze eerste kop koffie in de zon. Voor de tweede verhuizen we al naar de schaduw van een grote den.
Terwijl Mary vers fruit in een smoothie verandert maak ik het reisverslag. Een redelijk forse camper komt op de kleine plek naast ons staan. Waarom die moeite om een deuk in je camper te rijden terwijl er zoveel ruimte is hier? We zijn maar met twee campers op deze plek waar je er gemakkelijk tien ver van elkaar neer zou kunnen zetten.
De medewerker brandpreventie komt zijn middagpauze bij de picknickplek doorbrengen. Nadat hij een waarschuwingslint over de barbecues heeft gelegd gaat hij tevreden in de zon zitten uitrusten.
Na de middag begint het weer irritant te waaien. Ik ga naar binnen om een film te monteren. Mary gaat even mediteren. Ook vandaag is het moeilijk om een stabiele Internetverbinding te creëren. Daarom lukt het niet om de film op de reisblog te zetten.
Aan het eind van de middag gaat de wind gelukkig liggen en gaan we weer in de zon zitten. Wat later steken we de barbecue aan en bakken buikspek en worstjes. Bij het restaurant verderop is livemuziek en dat geeft een gezellige sfeer.
We zitten nog een poosje te lezen en te praten, drinken een drankje en gaan naar bed.