Dinsdag 10 augustus 2021 – Van Senija naar Navarcles.

10 augustus 2021 - Navarcles, Spanje

Al voor de klok 8 uur heeft geslagen ben ik uit bed. Ik zet koffie en maak mijn reisverslag. Dan begin met de losse spulletjes vast te zetten en in te pakken. Ondertussen zijn Daniëlle en Martin ook naar buiten gekomen. Ze gaan de auto wassen en opruimen omdat deze vandaag zijn jaarlijkse Apk-keuring moet hebben. Ik doe ondertussen de schoonwatertank vol.
Dan neem ik afscheid van Daniëlle en Martin. Martin en ik hebben daar wel moeite mee. We zijn de afgelopen dagen een stuk dichter bij elkaar gekomen. Het was een geweldige tijd! Ik hoop Daniëlle en Martin snel weer te ontmoeten.
Ik rij naar Benissa om te tanken en boodschappen te doen bij de Lidl. Ik neem de verkeerde afslag bij de rotonde omdat deze nog niet op mijn navigatiesysteem staat en kom pas 15 Km verderop op de snelweg.
Tot aan Tarragona mag ik gratis van de tolwegen gebruik maken. Daarna rij ik verder over wegen die gedeeltelijk ook wel snelwegen zijn. Tegen 17:30 ben ik op de camperplek in Navarcles. Op de parkeerplaats bij een restaurant. Ik meld me aan bij de eigenaar. Wanneer ik geen gebruik maak van de faciliteiten is de plek gratis. Een prima plek met een geweldig uitzicht.
Ik hoor van Martin dat de auto door de APK-keuring is gekomen. Hij heeft alleen de restanten van de trekhaak moeten verwijderen. Die kan er dus weer een jaar tegen.
Ik maak mezelf wat te eten en pak een biertje. Met heimwee en blijdschap denk ik aan de afgelopen 11 dagen.