Dinsdag 3 augustus 2021 – Senija.

3 augustus 2021 - Senija, Spanje

Om 8:00 uur hoor ik de kerkklokken van Senija slaan. Eerst 4 keer om aan te geven dat het een vol uur is (kwart-over = 1 maal, half = 2 maal en kwart-voor = 3 maal) en daarna 8 maal met een andere klok om de uren aan te geven.
Ik ga uit bed, zet koffie een maak mijn reisverslag. Even later komt Daniëlle naar buiten om de honden uit te laten en de kippen en geiten te voeren. Zij is vandaag vrij. Het is een strakblauwe lucht met hier en daar een wolkje.
In de loop van de morgen ga ik een wandeling maken naar de heuvel achter het huis van Daniëlle en Martin. Vanaf de heuveltop kan ik een stuk van de kustlijn zien en heb ik ook goed zicht op het volgende dal. De flanken van de heuvels zijn geheel bezet met terrassen en daartussen muurtjes van keurig opgestapelde stenen. Wanneer ik weer terug ben spring ik even het zwembad in om af te koelen.
’s-Middags word ik teruggebeld door mijn fietsenmaker over mijn probleem met mijn e-bike. Hij heeft contact gehad met de fabriek en daar vermoed men dat de fout veroorzaakt wordt door een storing in de accu. Ze willen me wel een nieuwe accu sturen.
Daniëlle heeft een bustent gekocht voor ‘Jantje’. Die gaan we even opzetten. Ha, de tent is bijna zo groot dat de hele camper erin zou kunnen staan!
Rond vier uur komt Martin thuis van zijn werk. We zitten een poos gezellig te praten met ons drieën. Het is fijn om zoveel met elkaar te kunnen praten. Dat heb ik de afgelopen jaren best gemist.
’s-Avonds gaan we uit eten bij Grizzlyis in Calpe. We rijden een prachtige route met uitzicht op de zee. Het is niet het stuk van de omgeving waar de armste mensen wonen te zien aan de luxueuze villa’s hier. En om de 500 meter is hier wel een makelaar.
Het restaurant is ruim en gezellig. Het eten is geweldig. Het bijzondere vind ik wel dat er tot ’s-avonds laat mensen binnen blijven komen om te gaan eten.
We genieten van het eten en de gezelligheid met elkaar. Thuis gekomen nemen we nog even een drankje een gaan dan slapen. Voor mij voelt het als another day in Paradise.