Woensdag 4 augustus 2021 – Senija.

4 augustus 2021 - Senija, Spanje

Vanmorgen ben ik rond half acht wakker. Ik hoor Martin en Daniëlle naar hun werk gaan. Ik blijf nog even in bed liggen totdat ik de kerkklokken van Senija acht uur hoor slaan.
Dan zet ik koffie en maak mijn reisverslag. Het is nog wat bewolkt en dat is fijn weer om te wandelen. Mijn wandeldoel voor vandaag is het IJzeren kruis op de berg. Ik loop vanaf het huis via een smal weggetje de heuvel op. Dan gaat het via een heel smal paadje verder totdat ik op een wandelroute kom. Er staan zelf routeaanduidingen! Ik kom bij de ruïne van een woning en kijk even binnen. Maar één ruimte. Erachter vind ik de resten van een oude waterput. Dan gaat het nog een eindje omhoog totdat ik bij het ijzeren kruis kom.
Daar ga ik op zoek naar een geocache die ik vrij vlot kan vinden. Ik zit wat in de schaduw en maak wat foto’s. Het is mooi om de bedrijvigheid in het dal te zien. De weg vanaf de snelweg naar de kust is één lange file van traag vooruitkomende auto’s die allemaal naar het strand lijken te willen.
Nadat ik een uurtje rond de top het gezeten loop ik weer naar beneden toe. Alle wolken zijn inmiddels weg. En het is heet op de rotsvlakte. Erg heet!
Terug bij de camper maak ik de fout om direct een heerlijk koel blikje bier te drinken. De alcohol lijkt direct de bloedbaan in te gaan en ik hou de hele dag moeite om uit mijn stoel te komen. Dat was niet zo’n slim idee.
Rond vier uur komen Daniëlle en Martin van hun werk. Martin gaat de klimop snoeien.
In de loop van de avond eten we pizza. Het smaakt lekker maar de pizza’s trekken wel heel veel wespen aan. Ze lijken net zo van pizza te houden als wij.
We zitten nog een poosje te praten en gaan op tijd naar bed.