Donderdag 22 juli 2021 – Fons-sur-Lussan.

22 juli 2021 - Fons-sur-Lussan, Frankrijk

Rond acht uur ben ik weer uit bed. Als eerste maak ik een foto van de kattenoortjes met hun leuke gele bloempjes. Kijken of ze aan het eind van de dag allemaal in witte pluizenbolletjes veranderd zijn.
Dan zet ik koffie en zet mijn stoel in de schaduw van een boom. Ik geniet van mijn koffie en tik mijn reisverslag in. Mijn toiletcassette is bijna vol dus die ga ik even legen en schoonmaken bij de sanizuil.
Een uurtje later loop ik even naar de kruidenier in het dorpje om wat boodschappen te halen. Het zal hier wel duurder zijn dan bij de grote supermarkt in de grote stad maar ik wil dit kleine dorpje met z’n gratis camperplek graag sponsoren.
Ik zie dat de gele bloemetjes ondertussen bijna allemaal in witte pluizenbolletjes omgezet zijn. Dit proces gaat dus sneller dan ik verwachte!
De middag gebruik ik om wat antennes te testen voor mijn Malahit ontvanger. Ik probeer een zelfgemaakte dipool en een active-loop antenne. Die laatste geeft toch wel veel beter resultaat. Ik hoor er zelfs Nederlandse en Duitse amateurstations mee op de 20 en 40 meterband.
Aan het eind van de middag komen een stel hippies met een stel busjes bij de skatebaan naast de camperplek staan. De dame naast me heeft een busje met veel deuken en zes grote honden. De busjes hebben Franse kentekens maar ze lijken Spaans te spreken. Binnen een uur lijken ze ruzie te krijgen en vertrekt het hele spul weer. Er zijn er vandaag een paar campers bijgekomen op deze camperplek. We staan nu met ons vieren. Ik ben de enige niet-Franse.
Ik krijg trek in een Nederlandse snack en bak mezelf een paar frikandellen op de barbecue. Uitje, mayonaise, currysaus en paprikapoeder erover en het wordt nu extra speciaal!
Zo heb ik me weer prima vermaakt vandaag. Het was een heerlijk warme dag. Morgen zal het wat frisser worden. Het dreigt zelf onder de 30 graden te komen ;-)

1. Jur:
    23 juli 2021
    Hallo Harry.
    S Morgens lees ik eerst jouw verslag voor ik op sta.
    Wat een rust straal jij uit.
    Zou wat over willen nemen.
    Je geniet er lekker van, van harte gegund.
    😘
  2. Mary en Harry:
    24 juli 2021
    Hoi Jur.
    Alleen al van de omgeving word je al rustig hier.
    Dankjewel, ik geniet er zeker van.
    Het is een beetje te ver om even voor een pilsje te komen ;-)
    Groetjes,
    Harry