Vrijdag 23 juli 2021 – Fons-sur-Lussan.

23 juli 2021 - Fons-sur-Lussan, Frankrijk

Heerlijk wakker worden in de natuur. De zon die al naar binnen schijnt op mijn blote lichaam en alleen het geluid van vogeltjes wat ik hoor. Dat is toch de fijnste manier om wakker te worden! Jullie denken misschien dat ik hier alleen ben maar wanneer ik even later de cabine van mijn camper in loop dan kijken mijn 3 vriendjes mij al vrolijk aan.
Ik zet koffie en ga met de koffie en mijn stoel in de schaduw van een kleine eikenboom zitten. Ik pak mijn laptop erbij en klop mijn reisverhaal in.
Het is natuurlijk niet de hele dag vakantie geblazen hier. Ik loop met mijn prullenbak naar het afvalpunt van het dorp en dump het juiste afval in de juiste container. Gelukkig staan er plaatjes op.
In de loop van de dag maak ik wat foto’s op verschillende tijdstippen van dezelfde bloem van de muizenoor. Dat geeft een leuk beeld hoe het bloemetje zich in de loop van de dag sluit.
Ik lees wat en luister wat naar Duitse en Nederlandse amateur stations.
Op het sanistation zit een voor mij onbekende waterkoppeling. Na wat zoeken op Internet kom ik erachter dat dit een insteek koppeling voor Gardena is. Even zoeken in de Gardena spullen die ik altijd bij me heb en ik vind de juiste koppeling. Morgen wil ik water tappen. Daarvoor heb ik gisteren een ‘jeton’ gekocht bij de kruidenier.
Ook vandaag gaat de barbecue weer aan. Mijn campinggas tank is leeg en ik wil in het vervolg wegwerpblikjes van Cadac gebruiken. Die zijn veel kleiner en lichter om mee te nemen. En maar iets duurder dan Campinggas, behalve als je de fles omwisselt bij Obelink. Maar wel een stuk handiger omdat ik zo altijd reserve heb en niet op zoek moet naar een plek om ze om te wisselen. Ik sluit de blikjes aan en het werkt prima.
Ook vandaag heb ik weer heerlijk genoten van het leven op deze geweldige plek!