Woensdag 21 juli 2021 – Fons-sur-Lussan.

21 juli 2021 - Fons-sur-Lussan, Frankrijk

Nog steeds op mijn geweldige plekje bij Fons-sur-Lussan, aan het riviertje de Turelure. Daar zit geen water in overigens, behalve het kleine stroompje wat uit de dorpsbron loopt.
Ik sta rond acht uur op en maak koffie. Ik zet mijn stoel onder de boom achter de camper. De zon staat nog te laag om onder de luifel schaduw te hebben.
Naast koffie bestaat mijn ontbijt vandaag uit kwark, muesli aangevuld met rozenbottels en vitamines van Marry. Ik maak mijn reisverslag.
Ik maak wat foto’s van leuke gele bloemetjes. Het lijken mini paardenbloemen en ik zoek uit wat het zijn. Hieracium pilosella of Muizenoor!
Ik lees wat in mijn kruidengidsen en de cursusgidsen van Marry. Wat zijn er toch veel kruiden die een antivirale werking hebben! Sommige plantenextracten zijn nagemaakt en worden als dure medicijnen verkocht. Het idee gewoon gepikt uit de natuur.
Ik monteer nog wat films. Iets wat heel veel tijd kost maar leuk is om te doen. En tijd heb ik genoeg hier!
Aan het eind van de middag vertrekken de 2 andere campers weer. Ha, ze zullen wel uitgepraat zijn.
Ik loop met mijn opvouwbare emmertje en wat aardappelen naar de stadsbron om ze daar te schillen en schoon te spoelen. Met een emmer water met geschilde aardappelen loop ik terug. Ik maak een salade van jonge paardenbloemblaadjes en jonge weegbree. Met iets munt voor de frisse smaak. Zo uit de natuur. Marry zal trots op mij zijn!
Ik bak de aardappels op de barbecue met wat knoflook en uitjes. En voeg een doormidden gesneden Duitse frikandel toe om deze te verhitten. Dan gaat alles van de barbecue samen met de salade op een bord. Klodder mayonaise en wat currysaus erbij en mijn creatie is compleet. Het ziet er leuk uit en het smaakt heerlijk.
Ik wil nog even de muizenoortjes op de foto zetten. Vanmorgen stonden er nog tientalen maar nu aan het eind van de dag zijn ze allemaal getransformeerd in kleine pluizige bolletjes. Ik wist niet dat dit binnen een dag gebeurt!
Een dame komt met een jonge Duitse herder langslopen. Met mijn weinige Frans kan ik toch vragen hoe oud de hond is. 4 maand. Toch leuk om te proberen.
Het was weer een hele fijne dag. Heerlijk ontspannen in de natuur.

1. Jur:
    22 juli 2021
    Ziet er heel smakelijk uit.
    Goed bezig.👍
  2. Mary en Harry: