Maandag 19 juli 2021 – Fons-sur-Lussan.

19 juli 2021 - Fons-sur-Lussan, Frankrijk

Ik hoor de kerkklokken in het dorp 8:00 uur slaan en ga uit bed. Een strakblauwe lucht heet me welkom. Zowel binnen als buiten is het 24 graden. Dit is het weer wat ik wil!
Ik zet koffie en maak muesli met kwark. Franse kwark natuurlijk.
Nadat ik mijn reisverslag ingeklopt hebt zet ik het op mijn reisblog. Ik zie dat de camper op de achterste plek vertrokken is en zet mijn camper op die plek neer. Daar zit ik helemaal uit het zicht en kan ik gewoon in mijn blootje lopen. Het is hier niet zo luxe als op “La Sabliére” maar wel 50 Euro goedkoper.
Ik loop even het dorpje in om wat foto’s te maken. Een typisch Frans dorpje. Nauwelijks mensen buiten, smalle straatjes en alle luiken dicht. Ik bezoek de kruidenier om melk en eieren te kopen. Zo’n winkeltje wat alles heeft. Zelfs een rek met 2e hands boeken.
Ik loop terug naar de camper en draai de luifel uit. Op deze plek zal ik het wel even volhouden! Ik monteer een paar films. Dat kost best veel tijd en daar heb ik hier genoeg van!
Aan het eind van de middag zet ik mijn gas-barbecue buiten en bak ham, eieren en gehaktballen. Samen met kartoffelsalade en verse tomaten een heerlijke maaltijd!
Er komt een man op de fiets naar me toe en vraagt of hij hier zijn tent zou mogen opzetten. Ik herken hem en vraag of hij Frank van Rijn is. Hij bevestigt dat en ik vertel hem dat ik samen met mijn kinderen veel lezingen van hem heb gevolgd op de “Op Pad” beurzen.
Nadat hij zijn tent opgezet heeft nodig ik hem uit om wat te komen drinken. Dat wil hij wel. Hij brengt een zak chips mee en vertelt me dat dit prima voeding is op de fiets. Samen maken we een paar blikjes bier leeg. En hoewel wij beide een heel andere manier van reizen hebben, hebben we genoeg onderwerpen om over te praten. Ik geniet van zijn verhalen en ook Frank laat merken dat hij het helemaal naar zijn zin heeft.
Er zijn een aantal uur verstreken voor we gaan slapen. We wensen elkaar een goede nacht en gaan slapen. Wow, wat een geweldige ontmoeting!

1. Willem Dierink:
    21 juli 2021
    Genieten op topniveau Harry !, wat krijg ik een goed gevoel als de verhalen voorbij komen.
    In de natuur en jezelf kennen , geeft mij ook vertrouwen voor de komende tijd!
    Geniet ze en alvast goede reis.
    Groeten Willem
  2. Mary en Harry:
    22 juli 2021
    Hallo Willem.
    Bedankt voor je reactie. De natuur is voor mij de beste plek om tot rust en bij mijzelf te komen.
    Ik wens je veel kracht in deze vervelende tijd. Maar weet dat het alleen maar beter gaat worden.
    Groetjes,
    Harry