Vrijdag 20 augustus 2021 – Comps.

20 augustus 2021 - Comps, Frankrijk

Rond half zeven hoor ik al gerommel achter de camper. Ja, dat is misschien het nadeel wanneer je bij de plek staat waar de boten in de rivier gelaten kunnen worden. Het lijkt vandaag visdag te worden want meerdere vissers zijn bezig hun boot te water te laten. De professionelere vissers hebben zelfs camouflagepakken aan. Daar houden de vissen heel erg van. Een klein half uurtje later is het weer stil en val ik weer in slaap om rond acht uur weer wakker te worden.
De vriendelijke gemeenteman komt het stageld weer ruilen voor een kaartje. Ik zet koffie en maak het verslag. Buiten en binnen is het 18 graden. En een strakblauwe lucht waaraan geen wolkje te bekennen is.
Wanneer ik buiten ga zitten zoek ik een plekje op in de zon. De camper staat nog fijn in de schaduw. Al snel loopt de temperatuur op. Aan het eind van de middag zal het weer 30 graden zijn!
Ik wandel een eind langs de rivier. Tussen de rivier en het dorp is een hoge muur gebouwd. Met een grote pompinstallatie om heel veel water uit het dorp te kunnen pompen. Dit zal men zeker niet voor niets gedaan hebben! Nu kan ik me de noodzaak niet voorstellen. Het water zou nog 15 meter moeten stijgen voor het over de muur zou kunnen komen.
Ook vandaag komen de blusvliegtuigen weer hun rondje doen. En ook de gemeentepolitie komt een paar keer over de camperplek. En waarschijnlijk controleren ze ook de visvergunningen langs de rivier. Gelukkig heb ik altijd mijn internationale visvergunning bij me ;-)
Het is een heerlijke plek hier onder de hoge bomen. Altijd de keuze tussen zon en schaduw en lekker koel zo aan de rivier. En de hele dag wel iets te zien. In de loop van de middag komen de bootjes met de vissers terug. Niemand brengt vis mee. Ook de camouflagepakken schijnen niet te hebben geholpen vandaag.
Bij gebrek aan vis worden het vandaag weer worsten op de barbecue. Huisgemaakte worsten van de slager op de markt. Mmm. Ze zijn inderdaad heel lekker!
Tot laat in de avond zit ik weer buiten en geniet van het heerlijke weer. Buienradar waarschuwt voor een bui in Aadorp. Wel goed voor mijn gazon.