Vrijdag 6 Augustus 2021 – Senija.

6 augustus 2021 - Senija, Spanje

Acht uur uit bed, koffiezetten en snel een plekje in de schaduw opzoeken want de temperatuur loopt al heel snel op. Ik maak mijn reisverslag en kijk even hoe het weer in Aadorp is. Ik zie dat er regenbuien voorspelt worden. Wanneer je hier zo in dit heerlijke klimaat verblijft dan is het niet voor te stellen dat er plekken zijn waar het nu regent!
Ik ga met Daniëlle en Martin mee naar een heel groot winkelcentrum in de buurt. Wanneer we daar eenmaal binnen zijn dan weet je niet meer in welk land je bent. Allemaal dezelfde winkelketens dan die je in ieder land ziet.
’s-Middags is het te warm om er op uit te trekken. In de schaduw van de Johannesbroodboom zit ik wat te lezen. Om af te koelen ga ik af en toe even het zwembad in. De thermometer geeft een watertemperatuur aan van 29 graden.
Tegen acht uur ’s-avonds gaan we naar een restaurant in een nabijgelegen stad. Als verjaardagscadeau voor mij van Daniëlle en Martin. Wat tafels en stoelen in de hoek van een pleintje. De dorpsjeugd is wat aan het voetballen. Wat oudere mensen sjokken voorbij. Dit proeft helemaal als Spanje!
Het eten is fantastisch. Ik ben hier helemaal verliefd geworden op tapas. Kleine gerechtjes, afwisselend en bijzonder smaakvol.
Nadat we uitgegeten zijn rijden we terug naar Senija. Martin brengt de auto naar huis en even later zitten we op een klein terrasje in het dorp. We praten wat met een ouder Nederlands stel die ook hier in het dorp woont. Nadat alle andere bezoekers vertrokken zijn wil de eigenaar de zaak sluiten. Wij mogen blijven zitten en hij vraagt ons de lege glazen naderhand in de vensterbank te zetten. Nadat we dit gedaan hebben zitten we nog een poosje op een volgend terras.
We lopen de berg weer op naar huis toe en zitten tot diep in de nacht gezellig met ons drieën te praten. Heel fijn om op deze manier de familieband weer aan te halen.