Woensdag 14 juli 2021 – Hennezel.

14 juli 2021 - Hennezel, Frankrijk

Wanneer ik vanmorgen mijn telefoon openklap is het exact 8:00 uur. De wekker in mijn lichaam is dus wel heel exact! Even later ga ik uit bed. In de camper is het 15 graden. Buiten nog een graadje minder.
Tijdens mijn eerste kop koffie begint het langzaam te regenen. Op mijn gemak tik ik mijn reisverslag van de vorige dag in en voeg er de foto’s aan toe. Ik beantwoord mijn mail en lees het laatste nieuws. Niet veel leuks, alleen maar kommer en kwel over oplopende besmettingscijfers.
Na een stokbroodje met ham bereid ik me voor op een wandeling. Het miezert nog een beetje en met mijn lange wandelponcho aan kan ik daar prima tegen. In het centrum van Hennezel maak ik foto’s van de kerk, het oorlogsmonument en de afslag naar Ecolonie. Even verder loop ik de bossen in via smalle verharde wegen. Ik kom door kleine dorpjes waar de tijd stil heeft gestaan. Tussen heuvels en velden door. Iedere paar honderd meter is het landschap anders. Het is heerlijk wandelen zo! Wel pittiger dan in Twente. De hoogste bergen die ik daar beklommen heb zijn de Tubbergen en de Albergen. Onderweg zie ik veel kruiden die ik ondertussen al kan herkennen.
Ook wandel ik door heerlijk geurende bossen. Een twintig meter verderop staat een ree in de berm. Ik blijf stokstijf staan en kan het dier minutenlang observeren. Dan loopt ie de weg op en verdwijnt in het bos. Een prachtige verrassing tijdens de wandeling!
Ik zie mooie leegstaande boerderijen. Mmm, in gedachten zie ik me al op zo’n plek wonen… Ja, ik kan het me zo voorstellen. In La Hutte zie ik zelfs een leegstaande kerk! Daar zou wat moois van te maken zijn!
Ik wandel langs Ecolonie. De plek waar ik twee weken geleden met Mirjan het Eigentijds Festival heb mogen beleven. In de regen ziet het niet erg aantrekkelijk uit.
Een kleine 4 uur nadat ik vertrokken ben, ben ik weer terg bij de camper. Ik heb ruim 16 Km gewandeld. Droog gebleven van de regen maar wel doornat van het zweten onder de poncho. Ik doe snel droge kleren aan en hang de natte spullen op om te drogen. Ik heb wel honger gekregen van de wandeling. Ik bak Cevapcici en doe er kartoffelsalad bij. Samen met een blikje bier laat ik me dat lekker smaken.
Ondertussen is het nog harder gaan regenen. De voorspellingen voor de komende 3 dagen is nog meer regen. Daarom besluit ik morgen verder naar het zuiden te gaan.